اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با عاشورای حسینی

نماز ظهر عاشورا با شکوه فراوان در سمنان اقامه شد

نماز ظهر عاشورا هم‏زمان با روز دهم محرم الحرام، با شکوه فراوانی در سمنان اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا با شکوه فراوان در سمنان اقامه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، ظهر امروز در این مراسم که با حضور پرشور و اشتیاق مردم مؤمن و ولایت‏مدار شهرستان‏های سمنان، شاهرود، گرمسار، دامغان، میامی، آرادان، سرخه و نیز شهمیرزاد و بسطام برگزار شد، مردم عزادار استان سمنان ندای یاری حسین مظلوم و اصحاب صدیقش را سر دادند.

مردم جای جای استان سمنان امروز در میان شکوه و عظمت غیرقابل وصفی، یک‏سره حق‏طلبی و آرمان‏خواهی حسینی را ستودند و بار دیگر بر مقابله با هر ظلم و جوری در جهان به ویژه دنیای اسلام تأکید کردند.

سمنانی‏های پرشور امروز با شنیدن صدای اذان، به پیروی از سنت حسنه رسول خدا (ص) و امام حسین (ع)، زنجیرها، سنج‏ها، طبل‏ها و ادوات عزاداری را بر زمین گذاشتند و با وضو، سر بر تربت پاک الهی نهادند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ عزاداران سید و سالار شهیدان، بزرگ‏مرد تاریخ اسلام، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در تجلی دوباره «إنّی اُحبّ الصلوه» مقتدایشان، به میدان‏ها و خیابان‏های اصلی شهرها آمدند و نماز باشکوه ظهر عاشورا را در نقاط مختلف استان سمنان به جماعت اقامه کردند.

اهمیت نماز ظهر عاشورا از آن جهت است که سیدالشهدا (ع) با وجود حضور در میدان جنگ و تیراندازی لشکر عمر سعد، نسبت به برپایی نماز جماعت اقدام کرد تا نشان دهد جز برای احیای دین خدا و برپایی سنت‌های جدش قیام نکرده است.

هیئت‌های مذهبی و مردم عزادار کشورمان، ظهر امروز شور و شعور حسینی را در هم آمیختند و به تبعیت از امام و مقتدای خویش، انجام فریضه الهی نماز را به جای آوردند و پس از آن مجدداً به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/2249/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول