اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سلماس:

نماز مایه برخوردارى از شفاعت امام حسین (ع) است

امام جمعه سلماس گفت: عزاداران امام حسین (ع) توجه داشته باشند که نماز مایه برخوردارى از شفاعت امام حسین (ع) است.

نماز مایه برخوردارى از شفاعت امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: یکى از جلوه‌هاى آسمانى امام حسین (ع) در توجه به امر نماز در واقعه عاشورا تجلى یافت، به طوری که آئین شام غریبان برای معرفی ابعاد مختلف نهضت حسینی است.

وی ادامه داد: از دیگر جلوه‌‏هاى شکوهمند عاشورا شهادت یاران امام حسین (ع) به هنگام نماز است که این موضوع اهمیت توجه به نماز را نشان می‌شود.

موسوی تصریح کرد: پیروان نهضت اباعبداللّه‏ (ع) باید به نماز اهتمام ورزند و آن را در رأس امور خویش قرار دهند به‏ ویژه عزاداران حسینى (ع) باید به اقامه نماز اول وقت اهتمام ورزند.

وی اضافه کرد: عزاداران امام حسین (ع) توجه داشته باشند که نماز مایه برخوردارى از شفاعت امام حسین (ع) است.

موسوی یادآور شد: در حادثه کربلا به مسائل زیادی بر می‌خوریم و یک موضوع شاخص بحث امر به معروف و نهی از منکر است به طوری که امام حسین (ع) از فساد و حرام خواری‌ها و ظلم و ستم انتقاد می‌کرد و در شرایط موجود امر به معروف و نهی از منکر را لازم می‌دید.

وی به حق محوری بودن نهضت عاشورا تاکید کرد و ابراز داشت: نهضت عاشورا براساس حق پایه‌گذاری شده و این نهضت آثار و فواید ارزشمندی در راستای هدایت انسان‌ها داشته است.

موسوی متذکر شد: جلوه‌های حمایتی و عملی در عاشورا موج می‌زد به طوری که تمام اعمال و رفتار و کردار معصومین (ع) نیکو و صالح است و از امامان معصوم (ع) غیر از عمل صالح چیز دیگری صادر نمی‌شود.

امام جمعه سلماس ادامه داد: خصوصیت عملی و حماسی اباعبدالله (ع) که در صحنه عاشورا بروز و ظهور بیشتری دارد تا بتوان در سایه طرح آن‌ها پیروان آن حضرت را با شخصیت حماسی و شجاعانه آشنا کرد.

انتهای پیام/61005/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول