اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و جانباز 70 درصد:

نوشته‌های شهید مطهری جرقه نگارش «خورشید علقمه» را زد

نویسنده و جانباز 70 درصد در کوهبنان گفت: بعد از مطالعه کتابی از شهید مطهری و پی بردن به این که انحصارا کتابی اختصاصی در باب شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) نوشته نشده است، جرقه نوشتن کتاب «خورشید علقمه» در ذهنم زده شد.

نوشته‌های شهید مطهری جرقه نگارش «خورشید علقمه» را زد

علی‌اکبر عربی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان در بیان شرح حال خود اظهار داشت: تا قبل از سال 65 در میراث فرهنگی تهران مشغول به فعالیت بودم و سال 65 وقتی احساس تکلیف کردم به علت اینکه عاشق حضرت امام خمینی (ره) و کشورم بودم، داوطلبانه عازم جبهه شدم و در نهایت ثمره 40 روز خدمت در جبهه 70 درصد جانبازی‌ام بود.

وی در بیان کلید خوردن کار نویسندگی خود بیان داشت: پس از معلولیت و بستری شدن در بیمارستان به ترغیب یکی از دوستانم دکتر اولیا که باستان‌شناس کهنه‌کار میراث فرهنگی تهران بود، تصمیم به نوشتن گرفتم، زیرا دیگر قادر به کار میدانی نبودم و ترجیح را بر این گذاشتم که نویسندگی را از بررسی فرهنگ عامه منطقه خودم یعنی دهستان خرمدشت آغاز کنم.

این نویسنده تصریح کرد: نوشتن نخستین کتابم به نام «گذری بر فرهنگ عامه مردم سبزدشت و خرمدشت» 20 سال به طول انجامید که پنج سال آن را در بستر بیماری بودم و 15 سال دیگر را به بررسی‌های میدانی پرداختم.

عربی از نگارش آثار جدید خود خبر داد و گفت: کتاب «سفری به دیار نور» سفرنامه خودم به عتبات‌عالیات است و این کتاب بر اساس مسیر حرکت و دیدنی‌های مسیر از مرز شلمچه تا نجف اشرف و از کاظمین تا کربلای معلا را به نظر خوانندگان می‌رساند و در آن تاریخچه کوتاهی از شهرهای در مسیر عراق آورده شده است.

وی ادامه داد: بعد از مطالعه کتابی از آیت‌الله مطهری و پی بردن به این که انحصارا کتابی اختصاصی در باب شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) نوشته نشده است، نوشتن کتابی که مربوط به قمر بنی هاشم باشد، در ذهنم جرقه خورد و نتیجه آن «خورشید علقمه» شد که 150 صفحه دارد و در بردارنده همه قضایایی است که علمدار کربلا با آن مواجه بود.

این نویسنده تصریح کرد: هم‌اکنون در حال تدوین دو کتاب دیگر با عنوان «فرهنگ وارونه» و «سیمای منطقه خرمدشت» هستم که امیدوارم با توجه به معلولیت بالا بتوانم در زمینه فرهنگ کشورم گام‌هایی هر چند کوچک بردارم.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول