اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان تاکید کرد

ضرورت آموزش آداب مطالعه و پژوهش

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بر آموزش آداب مطالعه، تحقیق و پژوهش در جامعه تاکید کرد.

ضرورت آموزش آداب مطالعه و پژوهش

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کتابداران شهرستان کرمان به مناسبت آغاز هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رشد جامعه‌ را ناشی از مطالعه دانست و اظهار داشت: رشد فناوری و فضای مجازی بسیار خوب است، اما نمی‌تواند جای کتاب را پر کند. 

وی با تاکید بر آموزش کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: باید آموزش‌های عمومی را در رابطه با کتابخوانی بیشتر و بهتر ترویج دهیم و آداب مطالعه و تمرکز حواس را بیاموزیم.

کمالی ابراز داشت: بسیاری از افراد در زمینه تهیه کتاب پرمحتوا و باکیفیت با مشکل مواجه هستند و شناختی در این زمینه ندارند، لذا باید معرفی کتاب را در برنامه‌ها گنجاند.

وی افزود: آموزش آداب مطالعه، تحقیق و پژوهش به ویژه برای نونهالان و نوجوانان باید مدنظر باشد تا از ابتدا با مسئله آشنایی پیدا کنند.

کمالی خاطر نشان کرد: مطبوعات و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید به مسئله کتاب و کتابخوانی توجه کنند، به ندرت در نشریات و صدا و سیما دیده می‌شود که به معرفی کتب پرداخته شود و کار علمی و فنی برای کتاب و کتابداری صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با تاکید بر گسترش فرهنگ مطالعه به روش‌های گوناگون گفت: کتاب باید در عمق جامعه وجود داشته باشد تا نتیجه‌ بهتری حاصل شود.

کمالی اذعان داشت: شهرستان‌های دورافتاده و محروم نیز از لحاظ امکاناتی چون داشتن کتابخانه با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

انتهای پیام/80017/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول