اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان خبر داد

هزینه 160 میلیون تومانی برای بهسازی بافت‌های فرسوده همدان

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان گفت: در راستای مطالعه طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر همدان 160 میلیون تومان هزینه شده است.

هزینه 160 میلیون تومانی برای بهسازی بافت‌های فرسوده همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی اسدی عصر امروز در جلسه کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان همدان وضعیت حساسی را در زمینه بافت‌های فرسوده دارد که نیازمند نگاه جدی مسئولان امر است.

وی گفت: رسیدگی به مشکلات بافت‌های فرسوده باید در اولویت قرار بگیرد زیرا در معرض خطر بزرگ حوادث غیر مترقبه قرار داریم.

*نوسازی بافت‌های فرسوده با حفظ هویت یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان استان همدان ادامه داد: با توجه به اینکه حوادث ناشی از بافت‌های فرسوده غیر قابل پیش‌بینی است، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهر همدان با حفظ هویت و رویکرد توسعه درونی شهر یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: شهرداری همه دستگاه‌ها را مکلف کرده تا 10 درصد از بافت‌های فرسوده را در شهر نوسازی کنند که برای تسریع در این امر تخفیف‌هایی نیز برای اخذ نقشه و پروانه قائل شده است.

اسدی با بیان اینکه در شهر همدان 698 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده  است، تصریح کرد: در شهر جورقان نیز 44 هکتار بافت فرسوده شهری شناسایی شده که این کار در حد تعیین محدوده بافت‌ها باقی مانده و منتظر برنامه‌های شهرداری هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان با تأکید بر مطالعات صورت گرفته در بحث بافت‌های فرسوده در شهر همدان عنوان کرد: در راستای مطالعه طرح بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر همدان 160 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به طرح دوم شامل مطالعه میدان مرکز و 6 خیابان منتهی به آن، با هزینه 95 میلیون تومان افزود: در زمینه مطالعه توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی همدان نیز 100 میلیون تومان هزینه شده است.

*ایجاد مدیریت محله‌محور برای نوسازی بافت‌های فرسوده

اسدی با بیان اینکه استان همدان که بیشترین تسهیلات را در بخش بافت‌های فرسوده داشته عنوان کرد: از سال 88 تا سال گذشته هفت هزار و 702 واحد سهمیه داشتیم که از این تعداد هفت هزار و 439 واحد منجر به عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال را برای نوسازی بافت‌های فرسوده داشتیم عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا مدیریت محله‌محور را برای نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان همدان در پایان با اشاره به وضعیت ساخت نامناسب مساکن مهر در شهر همدان گفت: با توجه به اینکه مساکن مهر دور از فضای شهری و نامناسب ساخته می‌شود با شرایط موجود، در آینده مساکن مهر خوابگاهی بیش نخواهند بود.

انتهای پیام/89007/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول