اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل در دیدار دانشجویان دانشکده خبر از شهرداری:

روابط عمومی‌ها هدایتگر افکار عمومی در فرآیند مطلوب سازمان‌ها هستند

مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل گفت: روابط عمومی‌ها در هدایت افکار عمومی برای شناخت عملکرد سازمانی نقش خطیر و ممتازی را ایفا می‌کنند.

روابط عمومی‌ها هدایتگر افکار عمومی در فرآیند مطلوب سازمان‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بابک پورپناهی عصر امروز در جریان بازدید دانشجویان دانشکده خبر اردبیل از بخش‌های مختلف روابط عمومی شهرداری اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردبیل در سال 1303 تأسیس شده و از بدو تأسیس تا سال 92 حدود 48 نفر در این شهر مسئولیت شهرداری را بر عهده داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان بخشی از ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی و جمعیتی شهر اردبیل، گزارش مختصری از وظایف و عملکرد روابط عمومی شهرداری را ارائه کرد و افزود: خوشبختانه دیدگاه‌ها نسبت به حوزه عملکرد روابط عمومی شهرداری اردبیل و وظایف این بخش نسبت به گذشته تغییر یافته و هم اکنون نیروهای متخصص و با تجربه در تمامی بخش‌های روابط عمومی مشغول فعالیت هستند.

پورپناهی ایجاد زمینه ارتباط مؤثر و کارآمد را عامل اصلی موفقیت یک ارگان و سازمان در رسیدن به اهداف دانست و تصریح کرد: همکاران ما نیز در حوزه روابط عمومی شهرداری اردبیل تلاش دارند خود را به این اهداف نزدیکتر کنند.

این مسئول مهمترین وظیفه روابط عمومی شهرداری را شناخت افکار عمومی و جلب رضایت مخاطبان عنوان کرد و ادامه داد: در صورت شناخت افکار عمومی و توجه داشتن به خواسته عموم شهروندان می‌توانیم در راستای ایجاد ارتباط مؤثر موفق عمل کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اصلی روابط عمومی شهرداری اردبیل افزایش آگاهی شهروندان نسبت به وظایف و عملکرد شهرداری و تبیین حقوق شهروندی، افزایش تأثیر نظرات شهروندان در برنامه‌ریزی‌های شهری، ترویج زمینه‌های مشارکت شهروندان در اداره شهر و کمک به افزایش مشارکت عمومی و همچنین کمک به افزایش رضایت‌مندی عموم مردم از عملکرد شهرداری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر روابط عمومی شهرداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کمک به ایجاد تعلق خاطر بیشتر مردم به شهر در مسیر تحقق شعار «شهر من خانه دوم من»، کمک به تحصیل رضایتمندی از طریق جلب اعتماد و حرکت به سمت رفع نارضایتی‌ها و تغییر دیدگاه شهروندان نسبت به شهرداری به عنوان سازمانی اجتماعی و مردم نهاد، بهره‌گیری گسترده از وسایل ارتباط جمعی و بهبود نحوه اطلاع‌رسانی از سیاست‌های اصلی روابط عمومی شهرداری اردبیل است.

پورپناهی همچنین از تغییر روال انجام کارها و رویکرد روابط عمومی شهرداری اردبیل از حالت سنتی به مدرن خبر داد و بیان کرد: ما امروز بنا به نیازهای روز از روابط عمومی با اهداف صرفاً اطلاع‌رسانی به سمت روابط عمومی با اهداف اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی حرکت می‌کنیم چرا که این شیوه همان شرط رسیدن به جایگاه روابط عمومی مدرن است.

وی یادآور شد: روابط عمومی مدرن مخاطب‌گرا بوده و ارجعیت منافع مخاطب مد نظر است چنانچه پاسخگویی در اسرع وقت به سئوالات، انتقادات و پیشنهادات شهروندان که در رسانه‌های مکتوب، تصویری و اینترنتی قید می‌شود از جمله راهکارهای مورد نظر برای رسیدن به روابط عمومی مخاطب‌گر است.

در ادامه برنامه بازدید دانشجویان دانشکده خبر اردبیل از روابط عمومی شهرداری، استاد رشته روابط عمومی دانشکده خبر اردبیل نیز با قدردانی از شهردار اردبیل و دست‌اندرکاران روابط عمومی شهرداری به خاطر فراهم کردن فرصت بازدید، گفت: در سال‌های اخیر در حوزه روابط عمومی شهرداری اردبیل تغییرات اساسی صورت پذیرفته است.

رضا عبداللهی تصریح کرد: این تغییرات شرایط ایجاد شده در زمینه آموزش، افزایش نیروهای انسانی با نگاه تخصصی و در کل مجموعه شهرداری بحث تشکیل کارگروه‌هایی با عنوان گروه‌های اطلاع‌رسانی و مشورت‌گیری از این گروه‌ها را شامل می‌شود.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول