اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مشکلات ‌محور ترانزیتی سیرجان ـ یزد

مسیری کوتاه با ترافیک بالا و بیشترین حادثه/اذعان مسئولان به حادثه‌خیز بودن کمربندی

یک بانده بودن بیش از چهار کیلومتر از محور ترانزیتی سیرجان ـ یزد به تهران با حجم ترافیک بالا مشکلاتی را ایجاد کرده است.

مسیری کوتاه با ترافیک بالا و بیشترین حادثه/اذعان مسئولان به حادثه‌خیز بودن کمربندی

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، محور ترانزیتی بندرعباس به سیرجان و یزد - تهران در حاشیه سیرجان است که با توجه به گسترش حاشیه‌نشینی و ایجاد شهرک‌های جدید و منطقه مسکونی هنوز بیش از چهار کیلومتر این محور پرترافیک یک بانده و برای مردم و رانندگان وسایل نقلیه این محور مهم مشکل‌ساز است.

در این گزارش ابتدا با رانندگان در این مسیر به گفت‌وگو نشستیم که آنان از عدم توجه مسئولان انتقاد کرده و این چند کیلومتر را دارای حوادث متعدد و حادثه‌آفرین ذکر کردند.

وقوع بیشترین حوادث رانندگی در چهار کیلومتر

رضا راشدی راننده‌ای که از تهران به مقصد بندرعباس در حرکت بود به خبرنگار فارس گفت: تمام محور دوبانده است و ما یک‌باره به مسیری کوتاه با ترافیک بالا برمی‌خوریم که حتی فکر آن را نمی‌کنیم، چگونه خودروی سنگین را کنترل کنیم، شاهد تصادف در همین چند کیلومتر بودم.

حسن ساجدی راننده کامیونی که نگران این وضعیت و بی‌فکری مسئولان است، تصریح کرد: این مسیر کوتاه بیشترین حادثه را می‌آفریند، زیرا هم ترافیک زیاد است و هم منطقه مسکونی محسوب می‌شود.

اکبر رازقی راننده خودرو سبک در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: خودم چندین بار شاهد حادثه تصادف بودم و مسئولان باید تا دیر نشده است، اقدام کنند.

یکی دیگر از رانندگان این محور تسریع در دو بانده شدن این پنج کیلومتر را خواستار شد و گفت: این کمربندی قدیمی است که باید خیلی وقت پیش اقدام در دوبانده شدن آن می‌شد، اما مسئولان مشکل را برطرف نمی‌کنند.

چهاربانده شدن کامل در گرو تأمین منابع مالی

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان نیز با حضور در محل گزارش و صحنه به خبرنگار فارس گفت: حادثه‌خیز و پرترافیک بودن این چند کیلومتر را کاملا قبول دارم، اما کمربندی شرقی سیرجان که از بندرعباس به جاده تهران متصل می‌شود بخشی از آن زیر بار ترافیک رفته است.

وی افزود: این چند کیلومتر مورد نظر هم یک‌هزار و 600 متر آن که در محدوده روستاها است تا دو ماه آینده توسط شهرداری دو بانده می‌شود و امید است، منابع مالی تخصیص یابد تا تمام چهار کیلومتر چهاربانده شود.

اختصاص 15 میلیارد ریال توسط شهرداری سیرجان

محمود پورسینا سرپرست شهرداری سیرجان که بیش از 1.5 کیلومتر را برای چهار بانده شدن تقبل کرده است در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این چند کیلومتر جزو محور ترانزیتی است که باید اداره مسکن و شهرسازی اقدام به تعریض و چهار بانده شدن آن می‌کرد، اما با بهانه‌های متعدد اعلام کردند که داخل محدوده شهر و از طرح‌های شهرداری است.

وی بیان داشت: ما هم با توجه به مهم بودن و نگرانی مردم مبلغ 15 میلیارد ریال برای چهار بانده شدن آن اعتبار گذاشته‌ایم که یک‌هزار و 600 متر آن تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و برای دو و نیم کیلومتر دیگر مسئولان باید تامین اعتبار کنند تا تمام این مسیر کوتاه و حادثه‌خیز چهاربانده شود.

انتهای پیام/80015/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول