اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران خبر داد

آغاز پروژه تعریض جاده سقلاطون شرکت نفت گچساران پس از 70 سال

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از آغاز عملیات اجرایی پروژه تعریض جاده واحد بهره‌برداری شماره یک «‌سقلاطون‌» این شرکت پس از 70 سال خبر داد.

آغاز پروژه تعریض جاده سقلاطون شرکت نفت گچساران پس از 70 سال

محمد باورساد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پس از 70 سال، کار پروژه تعریض جاده واحد بهره‌برداری شماره یک شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران آغاز شده است.

وی یادآور شد: جاده واحد بهره‌برداری شماره ‌یک شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به دلیل کم‌عرض و صعب‌العبور بودن سبب خطرات و تصادفات بسیاری برای افراد به ویژه کارکنان نوبت کار این شرکت شده بود.

باورساد افزود: اکنون کار تعریض آن توسط شرکت نفت و گاز گچساران آغاز شده و در مرحله اجرا قرار گرفته است.

*بخش‌هایی از محور جاده سقلاطون پاکسازی و تعریض شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان این‌که پروژه تعریض محور دسترسی به واحد بهره‌برداری شماره یک این شرکت آغاز شده است، ادامه داد: اقدامات عملیاتی محور یاد شده که به علت صعب‌العبور بودن همواره از دغدغه‌های کارکنان نوبت کار این واحد بوده، پس از 70 سال در مرحله اجرا قرار گرفته است.

باورساد تصریح کرد: این واحد بهره‌برداری که قدمتی بیش از هفت دهه دارد و در بلندترین نقطه جغرافیایی منطقه سقلاطون قرار گرفته است از همان ابتدای احداث با مشکل دسترسی رو‌به‌رو بود و به ویژه در موقع بارندگی شرایط بسیار خطرناکی هنگام تردد خودرو‌های عملیاتی شرکت به وجود می‌آورد که این نگرانی با عملیات تعریض جاده برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارکنان بخش‌های مختلف اداره راه و ترابری و مجموعه مدیریت عملیات این شرکت با استفاده از تجارب ارزشمند، به‌کار‌گیری انواع ماشین‌آلات راهسازی و تلاش چشمگیر و از خود گذشتگی در این منطقه استراتژیک با کوه‌بری و خاک‌برداری، در همان آغازین برنامه عملیات موفق شدند بخش‌هایی از این محور را پاکسازی و تعریض کنند.

مدیر‌عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه نام کارگران و کارکنان این شرکت باید در تاریخ ماندگار شود، گفت: به همت کارکنان فعال این شرکت در ادامه عملیات، اقدامات اصلی کوه‌بری و ایمن‌سازی محور انجام می‌شود.

به گزارش فارس، واحد بهره‌برداری شماره یک شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران وظیفه جمع‌آوری بخشی از نفت تولیدی این شرکت را بر عهده دارد.

این واحد از قدیمی‌ترین واحد‌های عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بوده که با تلاش کارکنان شریف و زحمتکش صنعت نفت، نقش بسیار مهمی در امر تولید دارد.

سقلاطون بلندترین نقطه نفتی ایران بوده که به دلیل قرار گرفتن این منطقه در گچساران، این شهرستان به نام بام نفتی ایران لقب گرفته است.

انتهای پیام/82014/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول