اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی خبر داد

اجرای 7 طرح ارتقای ایمنی جاده‌ای در خراسان رضوی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان رضوی از تداوم و تقویت اجرای هفت طرح ارتقای ایمنی با هدف کاهش سوانح رانندگی جاده‌ای در این استان خبر داد.

اجرای 7 طرح ارتقای ایمنی جاده‌ای در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره ‌کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی، حمیدرضا شهرکی ثانوی اظهار کرد: با توجه به نتایج موثر اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی در کاهش سوانح رانندگی جاده‌ای استان، این طرح‌ها از یکی دو سال قبل طراحی شده و براساس توان استان در سطوح مختلف همچنان تداوم دارد.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل ارتقای ایمنی تردد موتورسواران، عابرین پیاده، وانت بارها و ادوات کشاورزی، سرنشینان وسایل نقلیه، ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری، ایمنی‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها و آموزش ایمنی به دانش‌آموزان این مدارس است.

این مسئول افزود: اجرای این طرح‌ها موجب شده تا طی دو سه سال گذشته با وجود افزایش تردد خودروها از محورهای استان خراسان رضوی به ویژه محورهای منتهی به شهر مقدس مشهد، تلفات سوانح رانندگی جاده‌ای نه تنها افزایش نداشته باشد بلکه کاهش یابد.

به گفته وی، اجرای این طرح در کنار تلاش‌های تمامی دستگاه‌های مسئول، سال گذشته موجب کاهش 29 درصدی تلفات موتور‌سواران در این حوادث جاده‌ای نسبت به سال قبل از آن شده است.

وی طرح ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده را از دیگر طرح‌های موثر در حال اجرا عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح طی سال 1391 مکمل تلاش‌های تمامی ارگان‌ها بود و موجب شد تا آمار تلفات عابرین پیاده در این سوانح 38 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد؛ بر این مبنا امسال هم این طرح با قوت در استان پیگیری شده است.

شهرکی ثانوی افزود: این طرح در دو بخش شامل انجام اقدامات فیزیکی چون نصب علایم و تجهیزات هشداردهنده در دو محور اولویت‌دار استان شامل مشهد – سمنان و مشهد – تربت حیدریه، نصب بیلبوردهای جاده‌ای حاوی پیام ایمنی برای رانندگان و تهیه فیلم‌های کوتاه و پخش از سیمای استان است.

به گفته وی، اجرای این طرح و سایر اقدامات موثر دیگر نیز کاهش 35 درصدی تلفات سرنشینان را طی پارسال نسبت به سال قبل از آن در برداشت.

این مسئول گفت: در قالب اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد ناوگان حمل و نقل عمومی نیز که یکی دیگر از طرح‌های مهم این اداره‌کل در کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش ایمنی حمل و نقل در بخش عمومی است شاهد کاهش پنج درصدی تلفات جاده‌ای ناشی از اینگونه تصادفات و سوانح بوده‌ایم.

وی طرح‌های ایمنی‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها و آموزش دانش‌آموزان در این زمینه را از دیگر طرح‌های در حال انجام دانست که طی سال 1391، کاهش 75 درصدی تلفات دانش‌آموزان را نسبت به سال 1390 موجب شده است.

این مسئول تصریح کرد: این طرح‌ها به عنوان اقداماتی ضروری همچنان با جدیت پیگیری می‌شود؛ ضمن آن‌که در کنار این طرح‌ها تلاش شده است از طریق کنترل و مدیریت سرعت در محورهای اصلی با نصب دوربین‌های ثبت تخلفات، مدیریت بر ترافیک با دوربین‌های نظارت تصویری و ارائه اطلاعات لازم به کاربران جاده‌ای با نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی پیام متغیر جاده‌ای (VMS) و همچنین تحلیل ترافیک به استناد اطلاعات دریافتی از تردد شماره‌های برخط و ... نیز به توسعه ایمنی کمک شود.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول