اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل استان سمنان خبر داد

سمنان حائز رتبه نخست کاهش مصدومان حمل و نقل جاده‏ای در کشور

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان گفت: استان سمنان در شش ماه نخست امسال، رتبه برتر کاهش مصدومان حمل و نقل جاده‏ای را در کشور کسب کرده است.

سمنان حائز رتبه نخست کاهش مصدومان حمل و نقل جاده‏ای در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، داود فهندژ سعدی صبح امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: استان سمنان دارای سهم بالایی از بزرگراه‏های کشور است.

وی افزود: سهم تلفات جاده‏ای در استان سمنان در مقایسه با جمعیت در نظر گرفته نمی‏شود؛ بلکه در مقایسه با حجم تردد جاده‏ای سنجیده خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان ادامه داد: کمتر از 10 درصد تلفات جاده‏ای ناوگان عمومی استان سمنان مربوط به هم‏استانی‏های خودمان است.

سعدی بیان کرد: ناوگان عمومی استان سمنان توانسته با توجه به آموزش‏های این سیستم سهم تلفات جاده‏ای را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد افراد فوت شده در جاده‏های استان سمنان 161 نفر هستند؛ اما تعداد این افراد در مدت مشابه سال قبل 174 نفر بوده است.  

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان گفت: همچنین در شش ماه نخست امسال تعداد تصادفات منجر به فوت در جاده‏های استان سمنان 125 مورد و در مدت مشابه سال گذشته 157 مورد بوده است.

سعدی اضافه کرد: در سال‏های اخیر سهم کامیون‏های ترانزیتی استان سمنان 50 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه استان سمنان در شش ماه نخست امسال با رشد 12.5 درصدی ترافیک جاده‏ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است، افزود: با این وجود میزان تصادفات در استان سمنان 17 درصد کاهش داشته است.

برگزاری رزمایش روز بدون حوادث ترافیکی در سمنان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان گفت: هم‏زمان با روز 29 آبان ماه، رزمایش روز بدون حوادث ترافیکی در حوزه راه‏های برون‏شهری استان سمنان برگزار می‏شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‏های اجرایی و ارگان‏های استان سمنان موظفند با آمادگی کامل و تمام تجهیزات، امکانات و ماشین‏‏آلات در این رزمایش شرکت کنند.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‏های استان سمنان بیان کرد: این رزمایش با حضور استاندار سمنان از ساعت هشت صبح آغاز می‏شود و در ساعت شش بعد از ظهر به پایان می‏رسد.

سعدی افزود: این رزمایش با هدف جلب توجه مردم و مسئولان نسبت به حوادث رانندگی و عواقب مربوط به آن، افزایش دانش و ایجاد تعهد به منظور بالا بردن ایمنی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‏های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی برگزار می‏شود.

وی تصریح کرد: گسترش روابط کاری بین دستگاه‏های اجرایی و جلب توجه مردم و مسئولان مربوطه به تاثیرات منفی تلفات جاده‏ای و ارتقای آگاهی در زمینه تاثیر حوادث بر خانواده‏ها و جامعه از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان گفت: در این رزمایش 41 نقطه در استان سمنان به عنوان نقاط نظارتی در نظر گرفته شده است و اکیپ‏های امداد و نجات جاده‏ای در این نقاط مستقر خواهند بود.

سعدی ‏اضافه کرد: شرکت‏کنندگان و مدیران دستگاه‏های اجرایی با لباس‏های مخصوص دستگاه مربوطه خود در این رزمایش حضور می‏یابند.

وی گفت: تمام ناوگان‏ عمومی و خودروهای دستگاه‏های امداد و نجات با چراغ روشن در این رزمایش شرکت می‏کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‏های استان سمنان اظهار کرد: نواخته شدن زنگ ترافیک در مدارس حاشیه راه‏های این استان، حضور دانش‏آموزان همیار پلیس و مشارکت گذربانان مدارس با تجهیزات کامل آموزش و پرورش در این طرح و آماده‏باش تشکل‏های صنفی و ایجاد حداقل 10 گشت در روز از جمله اقدامات و برنامه‏های روز رزمایش است.

سعدی تاکید کرد: یکی از علل بروز حوادث در جاده‏ها شتاب‏زدگی و تعجیل در حرکت است و بیش از 75 درصد از سهم تصادفات به عامل انسانی مربوط می‏شود.

وی تصریح کرد: افزایش علائم راهنمایی و رانندگی و نظارت و کنترل تخلفات برای جلوگیری از حوادث لازم است.

انتهای پیام/2249/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول