اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار کرمانشاه خبر داد

برگزاری 48 برنامه در کرمانشاه به ‌مناسبت شکست حصر سوسنگرد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: به‌ مناسبت گرامیداشت عملیات آفندی شکست حصر و آزادسازی شهر سوسنگرد، 48 برنامه در سطح استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

برگزاری 48 برنامه در کرمانشاه به ‌مناسبت شکست حصر سوسنگرد

مرادعلی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: تهاجم گسترده کشور عراق به ایران در سه محور عمده انجام گرفت.

این مسئول تصریح کرد: در محور دزفول رزمندگان اسلام توانستند دشمن را در غرب رودخانه کرخه زمین‌گیر کرده و از قطع جاده اهوازـ اندیمشک جلوگیری کنند و حتی سرپلی را نیز در غرب رودخانه در پای پل حفظ کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: در محور خرمشهر و آبادان خرمشهر اشغال شد و آبادان به شکل ناقص به محاصره درآمد، اما در محور میانی برای تصرف اهواز مقاومت رزمندگان اسلام باعث شد نیرو‌های عراقی سمت حملات را تغییر دهند.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، نیروهای متجاوز به تصرف کردن شهر سوسنگرد اکتفا کردند تا بتوانند با تغییر نام آن زمینه تبلیغاتی محدودی را فراهم کنند.

این مسئول گفت: شهر سوسنگرد در تاریخ شش مهر ماه سال 59 به اشغال ارتش عراق درآمد و چهار روز بعد رزمندگان سپاه اهواز با حمایت نیروهایی از لشکر 92 زرهی اهواز سوسنگرد را آزاد و عناصر خائن مرسوم به خلق عرب را مجازات کردند.

وی بیان داشت: در تاریخ 24 آبان ماه سال 59 یگان‌های عراق بار دیگر این شهر را از سه طرف محاصره و طی دو شبانه‌روز وارد شهر شدند، ولی نیروهای سپاه، ارتش و بسیج مردمی با مقاومت خود از سقوط شهر جلوگیری کردند.

محمدی عملیات آزاد سازی سوسنگرد را از دو محور اصلی مسیر حمیدیه و جنوب رودخانه کرخه اعلام کرد و ادامه داد: سرانجام این آزادسازی در تاریخ 26 آبان ماه در ساعت 6:30 دقیقه بامداد انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ابراز داشت: محور فرعی این عملیات در مسیر روستای سبحانیه به سوسنگرد در شمال رودخانه کرخه به مرحله اجرا درآمد و تا ساعت 14:30 دقیقه همان روز سوسنگرد آزاد شد.

محمدی نتیجه این عملیات را آزادسازی این شهر و متمایل شدن مواضع پدافندی نیروهای عراق به رودخانه مالکیه دانست و گفت: در این عملیات 750 نفر از نیروهای دشمن کشته و 45 نفر نیز اسیر شدند و تعداد یک فروند بالگرد و 40 دستگاه تانک و نفربر به غنیمت گرفته شد.

این مسئول ادامه داد: به‌مناسبت گرامیداشت عملیات آفندی شکست حصر و آزادسازی شهر سوسنگرد، 48 برنامه در سطح استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مراسم عصر عاشوراییان در تالار وحدت دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، سخنرانی ائمه جمعه سطح استان در خصوص این حماسه در تاریخ 26 آبان‌ماه سال‌جاری را مهم‌ترین برنامه‌های این روز اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، برگزاری مسابقه‌ هنری برای کودکان و نوجوانان با موضوع حماسه سوسنگرد و دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده خواند.

این مسئول اذعان داشت: برگزاری محفل انس با قرآن، انجام تبلیغات محیطی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای این عملیات، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان این حماسه از دیگر برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/2700/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول