اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

11 ایستگاه پیک مهر در ادارات استان اردبیل راه‌اندازی شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: 11 ایستگاه پیک مهر در سطح ادارات استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

11 ایستگاه پیک مهر در ادارات استان اردبیل راه‌اندازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در نشست مشورتی با متولیان حوزه کتاب و کتابداری در اردبیل اظهار داشت: در تقویم رسمی کشورمان 24 آبان ماه، همزمان با روز بزرگداشت مرحوم علامه طباطبایی (ره) روز کتاب و کتاب‌خوانی و بزرگداشت کتابداران نامیده شده است.

وی تصریح کرد: 24 آبان ماه روزی برای ادای احترام جامعه فرهنگ دوست به پیشگامان عرصه فرهنگ و کتاب، تلاشگرانی که مهمترین دغدغه آنها انس مردم با کتاب و نهادینه کردن فرهنگ ارزشمند مطالعه در جامعه است.

فرهمند امین خاطر نشان کرد: با این اوصاف هفته کتاب امسال را با عطر و بوی حسینی عطرآگین کرده و همزمان با ایام رسالت سفیران دشت کربلا از 25 آبان الی دوم آذر ماه به عنوان «هفته کتابداران، کتابخانه‌های عمومی و مطالعه مفید» یاریگر یکدیگر جهت یادآوری هر چه بیشتر ارزش کتاب و کتابخانه‌ها به مردم عزیز استان با شعار «کتاب، آئینه فرهنگ و فرزانگی» هستیم.

این مسئول اضافه کرد: همچنین با گردهمایی فرهیختگان و فرهنگ دوستان استان در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل دوم آذر ماه سال‌ جاری مراسم بزرگ تقدیر از فعالان عرصه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود تا بار دیگر ثابت کنیم که فرهنگ مهمترین دغدغه انسان‌های بلندنظر است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در همین راستا اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در قالب 66 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی و بیش از 770 هزار جلد کتاب موجود در کتابخانه‌ها و بیش از 56 هزار نفر عضو، افتخار خدمات‌رسانی به هم استانی‌های شریف را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یادآور شد: این نهاد با افزایش 14 هزار متر مربعی به فضای کتابخانه‌ها در پنج سال اخیر این فضا را به 28 هزار متر مربع رسانده و هم اکنون نیز ساخت چهار کتابخانه مرکزی در شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، نمین (فاز دو)، خلخال و نیز هشت کتابخانه روستایی در سطح استان را با فضایی در حدود 9 هزار متر مربع در دست دارد.

فرهمند امین ادامه داد: علاوه بر آن راه‌اندازی و نصب 12 ایستگاه مطالعه در اماکن پرتردد شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر و 11 ایستگاه پیک مهر در سطح ادارات استان، راه‌اندازی بخش کودک در تمام کتابخانه‌های عمومی، فعال کردن بخش نابینایان در کتابخانه مرکزی اردبیل، راه‌اندازی کانون‌های ادبی در کتابخانه‌ها، راه‌اندازی کتابخانه عمومی سیار روستایی در شهرستان بیله‌سوار، برقراری سیستم قفسه باز در سطح کتابخانه‌ها، شبانه‌روزی کردن سالن‌های مطالعه کتابخانه مرکزی اردبیل، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی مکتوب و آنلاین، اجرای طرح کتاب من جهت سفارش کتب درخواستی توسط مراجعان، راه‌اندازی انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان و راه‌اندازی تالار آثار نویسندگان استان در کتابخانه مرکزی اردبیل بخش دیگری از خدمات و فعالیت‌های این اداره کل در راستای خدمت‌رسانی به مردم استان و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در سطح جامعه بوده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: امید است مردم و مسئولان فرهنگ دوست استان دارالارشاد اردبیل و خیرین نیکوکار با حمایت و مشارکت خود در طرح‌های کتابخانه‌ای یاریگر ما در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و توسعه فرهنگی استان باشند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول