اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی قزوین خبر داد

راه‌اندازی 9 ایستگاه مطالعه در قزوین

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در حال حاضر 9 ایستگاه مطالعه در سطح استان فعال است.

راه‌اندازی 9 ایستگاه مطالعه در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا مولایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری این اداره‌کل گفت: این ایستگاه‌ها در بیمارستان‌های مهرگان، ولایت، تامین اجتماعی و دادگستری، دادسرا، استانداری، درمانگاه تامین اجتماعی شهر الوند، پایانه مسافربری و هیئت ژیمناستیک قزوین راه‌اندازی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح ایستگاه‌های مطالعه که با هدف افزایش کمی و کیفی وضعیت کنونی مطالعه و کتابخوانی در جامعه ایجاد شده با استقبال خوبی از جانب مردم روبه‌رو شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار داشت: در دسترس نبودن کتاب‌های مناسب و مورد نیاز مردم در سطح جامعه، پایین بودن تیراژ کتاب‌های منتشره، ضرورت ارائه کتاب‌های متنوع در موضوعات مختلف، لزوم استفاده از فرصت‌های اوقات فراغت مردم برای مطالعه و استفاده از ظرفیت مراکز پر رفت و آمد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب موجب شد طرح ایستگاه مطالعه با جدیت تمام پیگیری شود.

مولایی خاطرنشان کرد: کتاب خواندن و مطالعه متون مختلف موجب غنی شدن داشته‌های فرهنگی یک کشور می‌شود که ایستگاه‌های مطالعه می‌تواند شرایط مساعدی در این ارتباط مهیا کند و سکویی برای شکوفایی آگاهی عمومی افراد جامعه باشد.

این مسئول تصریح کرد: امروز تهاجمات بیشتر در عرصه جنگ نرم و مباحثات فرهنگی است و در مقابله و خنثی‌سازی حملات و توطئه‌های دشمنان دیگر مواجهه نظامی جایگاهی ندارد و جدال‌ها بیشتر به حوزه فرهنگ و اندیشه کشیده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تاکید کرد: کشور ما هم به دلیل برخورداری از پیشینه تاریخی غنی اسلامی ایرانی، همواره در این حوزه‌ها از توانایی بالایی برخوردار بوده و هست که طرح ایستگاه مطالعه حرکتی در راستای غنی ساختن بسترهای فرهنگی آموزشی جامعه و رشد و ترقی بیش از پیش آن است.

مولایی ادامه داد: گسترش این ایستگاه‌ها در سطح شهرهای کشور موجب می‌شود که شهروندان از یک سو با مسایل روز آشنا باشند و از سوی دیگر آگاهی‌های لازم برای مواجهه با مسایل مختلف فراهم شود بنابراین احداث این ایستگاه‌های مطالعه، تقویت فرهنگ و دانش کشور در مواجهه‌های بین‌المللی را در پی دارد.

این مسئول اظهار داشت: شایسته است در راستای ارتقای سطح فرهنگی جامعه، تمام حوزه‌ها وارد عمل شوند تا با همدلی نتایج چشمگیری را شاهد باشیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تصریح کرد: به طور قطع در عرصه فرهنگ و آموزش هرچه سرمایه‌گذاری کنیم باز هم کم است و با توجه به این‌که طرح ایستگاه مطالعه ثمرات بسیاری را برای جامعه در پی دارد و با تأثیرات بلندمدت آن می‌توان دستاوردهای فرهنگی و در نتیجه آن اقتصادی به دست آوریم.

مولایی با اشاره به این‌که ایستگاه‌های مطالعه گامی موثر در توسعه نهضت مطالعه مفید است، عنوان کرد: افراد می‌توانند در این ایستگاه‌ها شیوه درست استفاده از منابع مالی و امکانات زندگی را بیاموزند.

این مسئول یادآور شد: امیدواریم با گام‌های برداشته شده شاهد رشد و پیشرفت هرچه بیشتر کتابخوانی و مطالعه در سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/2667/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول