اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‎زمان با فرارسیدن دهه ولایت

نخستین ایستگاه مطالعه در شهر گرمسار افتتاح شد

هم‎زمان با فرارسیدن دهه ولایت، نخستین ایستگاه مطالعه در محل ایستگاه راه‎آهن شهر گرمسار افتتاح شد.

نخستین ایستگاه مطالعه در شهر گرمسار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان، حسن نورمحمدی رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان گرمسار در این مراسم ایجاد ایستگاه مطالعه را به عنوان یک طرح ملی، اقدام بسیار مهم در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و دست‎یابی به اهداف چشم‎انداز 1404 ذکر کرد.

وی همگانی و عمومی بودن، دسترس‎پذیر کردن کتاب و منابع اطلاعاتی، گسترش فرهنگ مطالعه مفید و همچنین افزایش و ارتقای سرانه مطالعه را از ویژگی‎های این طرح بزرگ یاد کرد.

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان گرمسار گفت: در هر سازه ایستگاه، جای 15 عنوان کتاب ایجاد شده که پنج عنوان کودک و نوجوان و 10 عنوان بزرگسال در موضوعات متنوع برای اقشار گوناگون قرار می‎گیرد.  

نورمحمدی ادامه داد: برای هر عنوان، 200 نسخه پشتیبان در محل نصب ایستگاه در اختیار رابط و مسئول قرار می‎گیرد که به طور منظم روزانه از این طریق قفسه‎ها را شارژ می‎کنند.  

وی افزود: به طور کلی، در هر ایستگاه ماهانه سه هزار نسخه کتاب برای تزریق تحویل رابط می‎شود که در یک سال معادل 36 هزار نسخه می‎شود. 

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان گرمسار هزینه ایجاد و نگهداری یک ایستگاه مطالعه را 50 میلیون ریال اعلام کرد و برای توسعه و گسترش این ایستگاه‎ها مشارکت دستگاه‎ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را خواهان شد.

نورمحمدی درباره نحوه استفاده از منابع موجود در این ایستگاه‎ها گفت: این ایستگاه‎ها در مکان‎های پرتردد از جمله پایانه‎های مسافربری، فرودگاه‎ها، ایستگاه راه‎آهن، مترو، مساجد، بیمارستان‎ها، دانشگاه و ... نصب می‎شوند که افراد علاقه‎مند به مطالعه می‎توانند به سهولت با مراجعه به قفسه، کتاب مورد نظر خود را برداشته هم در محل ایستگاه یا در ایستگاه بعدی و یا اینکه در منزل به مدت 15 روز به امانت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در نهایت به داخل صندوقی که در پایین هر ایستگاه تعبیه شده است، بیندازد و در صورتی که شخصی بخواهد کتاب در اختیار را برای خود نگهدارد از طریق شماره حساب 123 نزد بانک ملی و تجارت به نام مؤسسه انتشارات کتاب مبلغ 20 هزار ریال واریز کند. 

امام جمعه شهر گرمسار نیز ضمن قدردانی و تجلیل از مجریان این طرح بزرگ و تمجید از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش سرانه مطالعه مفید شود با ذکر روایاتی در اهمیت کتاب و کتاب‎خوانی و علم‎آموزی سخنانی بیان داشت.

انتهای پیام/2249/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول