اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خبر داد

افتتاح 7 ایستگاه مطالعه کتاب در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از افتتاح 7 ایستگاه مطالعه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.

افتتاح 7 ایستگاه مطالعه کتاب در کردستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی پیش از ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگاران استان در سنندج، اظهار کرد: براساس برنامه، این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های سنندج، قروه، کامیاران و دیواندره رونمایی و افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 9 ایستگاه مطالعه در دو شهرستان سنندج و سقز فعال است که خوشبختانه از سوی علاقمندان به کتاب و کتابخوانی مورد استقبال قرار گرفته است.

احمدی عنوان کرد: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش 15 عنوان در یک‌هزار و 500 نسخه کتاب است و افراد علاقمند می‌توانند به فراخور نیاز از کتاب‌های موجود در این قفسه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان یادآور شد: ایستگاه‌های مطالعه براساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پرازدحام مانند ادارات پرتردد، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها نصب می‌شود تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود استفاده کنند.

احمدی در خصوص نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها نیز اظهار کرد: ایستگاه‌های مطالعه به صورت ماهیانه توسط کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی شارژ می‌شود که بر این اساس هر ایستگاه سالانه دارای 36 هزار نسخه گردش کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم می‌تواند در افزایش نرخ مطالعه اثرات بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه به برخی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب در کردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد، نقاشی و همچنین انشاء‌نویسی از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری مدارس و دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

افتتاح کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء

احمدی از افتتاح کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء در هفته کتاب خبر داد و گفت: این کتابخانه در یکی از مناطق حاشیه‌ای در شهر سنندج واقع شده است که نقش مهمی در خدمت‌رسانی به مردم این نقطه از شهر خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان تصریح کرد: تجلیل از فعالان عرصه کتاب، برگزاری راهپیمایی، اهداء خون توسط کارکنان و کتابداران و برپایی نمایشگاه برخی دیگر از برنامه‌هایی است که در این هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام/79002/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول