اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد:

6 ایستگاه مطالعه در یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد از راه‌اندازی شش ایستگاه مطالعه به مناسبت هفته کتاب خبر داد.

6 ایستگاه مطالعه در یزد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین پارساییان، ظهر امروز در جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد اظهار داشت: پیگیری‌های انجام شده، بخش‌های اختصاصی در کتابخانه‌های عمومی از جمله بخش ویژه کتاب‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه خرید کتاب برای کتابخانه‌ها به صورت متمرکز از مرکز انجام می‌شود، افزود: تاکنون احداث ایستگاه‌های مطالعه سیار با استقبال چشمگیر مردم مواجه شده و در صورت همکاری بانک‌ها و نهادهای صنعتی، آماده ارائه خدمات و ایجاد پایگاه‌های جدید هستیم.

پارساییان ادامه داد: در مورد ساخت کتابخانه‌ها و بازسازی کتابخانه‌های قدیمی نیز بررسی‌های لازم صورت گرفته و برخی از کتابخانه‌ها نظیر کتابخانه شرف‌الدین علی که بالای 40 سال فعالیت داشته، باید بازسازی شود و امیدواریم با کمک خیران این اقدام صورت گیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان یزد بیان کرد: در هفته کتاب، برنامه‌های زیادی در سطح استان یزد انجام می‌شود و با توجه به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر هفته کتاب فعالیت دارد، نهاد کتابخانه‌ها نیز مثل دیگر ارگان‌های مرتبط همکاری لازم را با این اداره کل خواهد داشت.

وی ادامه داد: راه‌اندازی شش ایستگاه مطالعه در مکان‌های پرتردد مثل شهرداری، ترمینال مسافربری، راه آهن، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کتابداران و تجهیز برخی از کتابخانه‌های شهرستان یزد انجام شده یا در دست اقدام است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد هم در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه هفته کتاب در ایام محرم واقع شده، این مراسم‌ها نیز رنگ و بویی عاشورایی به خود گرفته است.

حسین رفیعی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان یزد عنوان کرد: دیدار با امام جمعه، اجرای طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌ها، عضویت رایگان کتابخانه‌ها در هفته کتاب، حضور مسئولان در مدارس و اهدای کتاب، دیدار با کتابداران بازنشسته و برگزاری مراسم گرامیداشت هفته کتاب در 30 آبان برخی از برنامه‌های بزرگداشت هفته کتاب در یزد است.

ابوالفضل خوشنویس بخشدار زارچ نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی، سرانه کتاب بخش زارچ اضافه شده و مشکل کتابخانه شهید بابایی نیز رفع شد.

انتهای پیام/2464/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول