اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

اصلاح فرهنگی جامعه از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود

امام جمعه شهرضا گفت: اصلاح فرهنگی جامعه از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود.

اصلاح فرهنگی جامعه از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا، اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم به عنوان یکی از اساسی‌ترین راهکارهای حفظ و تقویت تقوا در انسان مطرح است و همگان باید از این فرصت طلایی حداکثر استفاده لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در دورانی که اساس دین اسلام از سوی دشمنان مورد هجوم قرار گرفته بود، امام حسین (ع) و یارانشان مصمم به نجات این میراث گران‌بها از هرگونه تحریف شدند و برای تحقق این امر به انجام فعالیت‌های فرهنگی اقدام کردند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه رویکرد فرهنگی امام حسین(ع) در قیام عاشورا باید در تمامی ادوار تاریخی مد نظر مردم باشد، افزود: به طور مثال دروغ  و بی‌حجابی از مواردی به شمار می رود که باید با تدوین سیاست‌های سازنده و تأثیرگذار فرهنگی نسبت به حذف آن از جامعه اسلامی اهتمام داشته باشیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی سبک‌های مختلف عزاداری باید با تعامل اندیشمندان دینی و متخصصان مجرب مورد بررسی قرار بگیرد، بیان داشت: همگان باید بدانند و آگاه باشند که مدرنیته نباید سبک سنتی عزاداری را تحت تأثیر خود قرار دهد و اینکه در برخی محافل از ترانه‌های مخرب و یا ادوات موسیقی برای برگزاری مراسم‌ محرم استفاده می‌شود از مصادیق کم توجهی به این اصل مهم است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه ریزش‌ها و رویش‌های متعددی در جریان قیام عاشورا به وقوع پیوسته است، اذعان داشت: درس بزرگی که قیام عاشورا برای تمامی دوران تاریخی بشر به همراه داشته است لزوم همراهی و پایداری در خط امام است که باید مد نظر همگان باشد.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت توجه به این مقوله در دنیای معاصر گفت: جایگاه فاخر کتاب در رشد و تعالی جامعه باید مد نظر باشد و از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی برای نهادینه‌سازی این امر مهم استفاده لازم را داشته باشیم.

یعقوبی با تشریح روند مذاکرات هسته‌ای ایران افزود: اسرائیل مانند یک غده سرطانی در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران اشکال‌تراشی می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد نابودی این رژیم جعلی باشیم.

وی در پایان با تشریح دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با عوامل اجرایی مراسم حج، اذعان داشت: لزوم بهره‌گیری گسترده از فرصت‌های این فریضه بزرگ برای تقویت وحدت و یکپارچگی در دنیای اسلام از مهم‌ترین مسایلی به شمار می رود که ایشان در دیدار با عوامل موسم حج بر آن تأکید داشتند.

انتهای پیام/63011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول