اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

جامعه امروز بیش از گذشته به فرهنگ عاشورا نیاز دارد

استاد حوزه علمیه قم گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ عاشورا نیاز دارد و این امر باید با جدیت دنبال شود.

جامعه امروز بیش از گذشته به فرهنگ عاشورا نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام محمد شیرنگی پیش از ظهر امروز در گردهمایی هیئت منتظران موعود فرهنگیان شاهرود و بسطام که با حضور بیش از 200 نفر در سالن اجتماعات شقایق کانون بسیج جوانان شاهرود برگزار شد، با گرامیداشت ایام عزاداری سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان و با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در قیام حسینی اظهار کرد: در ابتدای قیام، امام حسین (ع) یکی از اهداف این قیام انسان‏ساز را احیای ارزش‏های الهی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کردند.

وی افزود: امام حسین (ع) با تأکید بر این موضوع که سنت پیامبر (ص) داشت به فراموشی سپرده می‏شد، را دلیل اصلی قیام عنوان و تصریح کردند که اگر قیام نشود، از اسلام جز نامی نخواهد ماند.

شیرنگی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب می‏شود، جامعه زنده و پویا شود و غبار روزمرگی جامعه را فرا نگیرد و اجتماع بی‏تفاوت نسبت به وضعیت خود و جامعه پیرامونی نباشند.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در قرآن کریم و آیات و روایات فراوانی، بر امر به معروف و نهی از منکر تأکید شده است و با این تأکیدات باید این فریضه در جامعه گسترش یافته و همه‏گیر شود.

وی با اشاره به زمان امام حسین (ع) گفت: متأسفانه در آن زمان غبار فتنه، تفرقه و بی‏بصیرتی و بی‎تفاوتی جامعه اسلامی را فرا گرفته بود و از اسلام جز ظواهر چیزی باقی نمانده بود؛ چرا که فریضه امر به معروف فراموش شده بود.

شیرنگی بیان کرد: در آن دوره بنی‌امیه تمام تلاش خود را برای از بین بردن اسلام واقعی به کار بسته بودند و مردم عوام و خواص بی‏بصیرت نیز اطاعت و پیروی بی‏چون و چرایی انجام می‏دانند تا حدی که یزید بدکاره زمام امور را در دست گرفت و هیچ کس اعتراضی نکرد.

وی افزود: این سبب شد، امام حسین (ع) با توجه به درک شرایط قیام کند و در صدد احیای دین جد خود و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی برآید.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این حرکت امام حسین (ع) نشان از اهمیت امر به معروف در جامعه اسلامی است که باید با جدیت بدان توجه و پرداخته شود.

وی تأکید کرد: ماه محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان راه و روش ایشان در جامعه ترویج و تزریق شود.

شیرنگی بیان کرد: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به فرهنگ عاشورا دارد و یکی از این فرهنگ‏های ناب موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که باید با جدیت این موضوع دنبال شود.

وی اظهار کرد: دشمنان در تلاش هستند که ما را از فرهنگ حسینی جدا کنند و این بسیار خطرناک است؛ چرا که اگر فرهنگ حسینی نباشد، دیگر عزاداری ما بی‏مفهوم خواهد بود و بدون روح انجام می‏پذیرد و مثل عادتی برای ما می‏شود.

شیرنگی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا نسل جوان جامعه را از فرهنگ عاشورا آگاه کنیم، بیان کرد: شما فرهنگیان بسیجی باید به عنوان الگویی برای نسل آینده در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باشید.

وی تأکید کرد: نسل امروز بسیار هوشمند و با تفکر است و اگر درست موضوعات دینی و مذهبی برای آنان بیان شود، آنها به راحتی آن را قبول می‏کنند و آن وقت است که دشمنان ناکام و فرهنگ اسلام ناب در کشور ما نهادینه می‏شود.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول