اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

آلودگی زیستگاه گوزن زرد ایرانی با سوزاندن بازیافت اتومبیل در میاندرود

بر اثر سوزاندن قطعات فرسوده اتومبیل در مرکز اسقاط خودرو «اصطکو» در میاندرود دود غلیظ سبب آلودگی مرکز اصلی پرورش گوزن زرد خالدار ایرانی شد.

آلودگی زیستگاه گوزن زرد ایرانی با سوزاندن بازیافت اتومبیل در میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، بر اثر سوزاندن برخی قسمت‌های اتومبیل‌های بازیافتی در مرکز بازیافت اتومبیل‌های فرسوده در میاندرود، دود غلیظ منطقه را فرا گرفت.

به گفته شاهدان عینی و اهالی منطقه گهرباران؛ این دود به حدی بود که سبب آلودگی هوای اطراف این مرکز شده بود و همین مسئله گلایه‌مندی مردم و دوستداران محیط زیست را به ‌دنبال داشته است.

نکته مهم در این زمینه همجواری این مرکز اسقاط با زیستگاه اصلی پرورش گوزن زرد خالدار ایرانی در کشور و تنها مرکز در این زمینه در شمال کشور است که قطعاً دود این آتش‌بازی به چشم این حیوانات نادر می‌رود.

یکی از اهالی روستای «اناردین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود گفت: دود غلیظ این شرکت از چهار روز پیش تاکنون سبب مشکلاتی در رانندگی(عدم دید راننده در شب) و مشکلات زیست محیطی برای اهالی این منطقه و  منطقه حفاظت شده «دشت ناز» شده است.

یعقوب قربانی اضافه کرد: این مرکز با توجه به اینکه در همجواری محیط جنگلی «دشت‌ناز» و «باغ بعثت» قرار دارد مسئولان باید توجه ویژه‌ای داشته باشند تا محیط پاکی را در این منطقه شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه در جاده «گهرباران» به دلیل کم عرض بودن تاکنون تصادفات مرگباری زیادی رخ داده است، تصریح کرد: این مشکل نباید سبب اختلال در رانندگی و حوادث ناگوار در این جاده شود.

قربانی تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های میاندرود در حوزه گردشگری، توسعه و تعریض محور «گهرباران» است که به‌دلیل عرض کم بودن این جاده و عبور ماشین‌های سنگین از آن، سالانه شاهد تلفات جانی زیادی از هموطنانمان در آن هستیم.

وی بیان داشت: کم‌عرض بودن جاده «گهرباران» این روزها به مهم‌ترین معضل روستانشینان حاشیه این جاده تبدیل شده است که حدود 30 روستا از این مشکل رنج می‌برند.

حال دلایل مسئولان در اعطای مجوز به ایجاد این مرکز در منطقه پاک «گهرباران» به‌ویژه در کنار مرکز حفاظت‌شده گوزن زرد خالدار ایرانی چه بوده، خود مسئولان بهتر می‌توانند پاسخ دهند، اما باید مسئولان محیط زیست استان به داد این گونه حفاظت شده در مازندران و کشور برسند.

به گزارش فارس، مرکز حفاظت شده فوق در اصطلاح اهالی به باغ وحش «گهرباران» شهرت دارد که در وسعت 55 هکتار در منطقه «گهرباران» با پوشش گیاهی جنگلی مرکز اصلی پرورش گوزن زرد خالدار ایرانی است.

انتهای پیام/86021/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول