اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رنگ و بوی عاشورایی در راور

امروز تمام معابر عمومی منتهی به تکیه ابوالفضل (ع) راور با فریادهای «یا حسین» و «یا ابوالفضل» سوگواران رنگ و بوی عاشورایی داشت.

رنگ و بوی عاشورایی در راور

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، امروز تمام معابر عمومی منتهی به تکیه ابوالفضل (ع) راور با فریادهای «یا حسین» و «یا ابوالفضل» سوگواران رنگ و بوی عاشورایی داشت و عزاداران در شهادت سید و سالار شهیدان جهان بر سر و سینه می‌زدند.

امروز و در عاشورای حسینی (ع) شهرستان راور صحنه نمایش عشق و ارادت به سیدالشهدا (ع) و اهل بیت ایشان بود.

دسته‌های عزاداری در قالب هیئت‌های سینه‌زن و زنجیرزن از صبح امروز چون سیل روانه خیابان‌های شهر شدند و با دلی خونین و بغضی در گلو در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

عزاداران حسینی در راور که شب گذشته تا پاسی از شب در سوگ شهادت قافله سالار سید شهیدان کربلا امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند در عاشورای حسینی هم از صبح زود در خیابان‌های این شهر حضور یافتند و به صورت منسجم تا تکیه ابوالفضل (ع) محل برگزاری نماز ظهر عاشورای این شهر به عزاداری پرداختند.

مردم ولایت‌‌مدار و شهیدپرور راور در روز عاشورای حسینی در قالب دسته‌های عزاداری و هیئت‌های سینه‌زنی، زنجیرزنی و کفن‌‌پوش به عزاداری مظلومیت امام حسین (ع) و شهیدان دشت کربلا پرداختند.

عزاداری هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری راور در خیابان امام خمینی (ره) این شهر ادامه دارد و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ذکر مصیبت امام حسین (ع)، اهل بیت این امام مظلوم و یاران وفادارش و مصائبی پرداختند که در واقعه عاشورا و در سرزمین کربلا بر خاندان و یاران آن حضرت واقع شد.

در این میان جوانان و نوجوانان راوری نیز با شرکت گسترده در آیین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان عشق و ارادت خود را به حضرت حسین بن علی (ع) ابراز کردند.

امروز تمام معابر عمومی منتهی به تکیه ابوالفضل (ع) راور با فریادهای «یا حسین (ع)» و «یا ابوالفضل (ع)» سوگواران رنگ و بوی عاشورایی داشت و عزاداران در شهادت سید و سالار شهیدان جهان بر سر و سینه می‌زدند.

در روز عاشورا گویی غم جانکاه تمام سطح شهر را در بر گرفته است، آنچه شکوه و ابهت خاصی را به این مراسم بخشید، برگزاری نماز جماعت در روز عاشورا بود که به یاد نماز خونین امام حسین (ع) در ظهر عاشورا در خیابان امام رضا (ع) جلوی تکیه ابوالفضل (ع) برپا شد.

اوج غم و اندوه در مراسم شام غریبان است که شامگاه امروز در گلزار شهدا راور برگزار می‌شود، آنجا که مرد و زن، پیر و جوان، کوچک و بزرگ در تاریکی شب بر سر و سینه زده و در مظلومیت شهدای کربلا زار می‌گریند.

انتهای پیام/2446/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول