اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت غم‌بارترین روز محرم

نماز ظهر عاشورا در شرق استان تهران اقامه شد

به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان و ‏غم‌‏بارترین روز محرم، نماز ظهر عاشورا در شرق استان تهران اقامه شد.

نماز ظهر عاشورا در شرق استان تهران اقامه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مردم شهرستان‏‌های مختلف شرق استان تهران ظهر امروز بار دیگر در اقصی نقاط این منطقه به اقامه نماز ظهر عاشورا پرداختند تا اثبات کنند ترویج فرهنگ دینی و حفظ شعائر اسلامی زمان و مکان نمی‌‏شناسند.

فضاسازی خوبی برای نماز ظهر عاشورا و ماه محرم در شهرستان‏‌های شمیرانات، پردیس، تهران، دماوند، فیروزکوه و شهرها و روستاهای حومه آن انجام شده است و امروز نیز نماز ظهر عاشورا با شکوه و جلوه خاصی در این شهرستان‏‌ها برگزار شد.

عزاداری سالار شهیدان امروز در شرق استان تهران با شنیدن نوای اذان، برای ساعتی به حالت تعطیل درآمد و مردم با شور و اشتیاق وصف‌‏ناپذیری، دسته‏‌های سوگواری را به رنگ و بوی نماز دهمین روز محرم مزین کردند.

دسته‏‌های عزاداری، سینه‌‏زنی و زنجیرزنی در شرق استان تهران پس از اقامه نماز ظهر عاشورا، در سوگ امام حسین(ع) عزاداری می‏‌کنند.

به گفته مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، طبق برنامه‌ریزی قبلی، امسال در 2 هزار و 980 بقعه امامزاده نماز جماعت ظهر عاشورا باشکوه هرچه تمام‌تر برپا شده است.

همچنین با تلاش ستاد اقامه نماز، هشت سال است که با فرهنگ‏‌سازی‌های صورت‌گرفته، هیئت‌های حسینی و مردم عزادار نسبت به اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا حساسیت ویژه‌ای دارند و خوشبختانه این امر از مرزهای داخلی کشور فراتر رفته و به همت رایزنی‌های فرهنگی در دیگر نقاط دنیا از جمله نیویورک و واشنگتن نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2568/ل20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول