اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

عاشورا روز بیعت شیعیان با امام شهیدشان است

امام جمعه دماوند گفت: قلب امام زمان (عج) امروز پر از ماتم و اندوه شده و عاشورا روز بیعت شیعیان با امام شهیدشان است.

عاشورا روز بیعت شیعیان با امام شهیدشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی‌ ظهر امروز در نماز جماعت ظهر عاشورا در مسجد جامع دماوند و در جمع سوگواران امام حسین(ع) بیان کرد: نقلی مشهوراز علامه امینی وجود دارد که امروز باید برای سلامتی امام زمان (عج) زیاد صدقه دهیم، چون قلب مبارک‌شان مملو از درد است.

علاءالدینی، عاشورا را روز بیعت شیعیان با امام شهیدشان، حسین ‌بن‌ علی‌(ع) خواند و افزود: مستحب است که در این روز، وقتی به هم می‏‌رسیم، این مصیبت عظمی را به یکدیگر تسلیت گفته و بگوییم «عظَمَ‌الله اُجورَنا بِمُصابِنا بالحسین(ع) و جَعَلَنا و ایاکُم منَّ الطّالِبینَ بثارِهِ مَعَ ولِیهِ اَلاِمامُ المَهدی مِن آل مُحمّد علیهم السّلام» یعنی «بزرگ گرداند خدا پاداش ما را در سوگواریمان بر حسین(ع) و قرار دهد خداوند ما و شما را از خون خواهانش به همراه ولیش امام مهدی(عج) از خاندان محمّد(ص)».

وی بودن در محضر عزاداران حسینی را که در سوگ امام خود به سر و سینه زده‌اند، بسیار ارزشمند شمرد و ادامه داد: امروز دل به دل زینب کبری‌(س) می‏‌دهیم که چگونه بر سر و صورت خود می‌زد و حسین حسین می‌‏گفت.

امام جمعه دماوند در ادامه سخنان خود در حضور ماتم‌‏نشینان حسینی اظهارکرد:‌ سلام‌های امام زمان (عج) در این روز بر جد بزرگوارشان از مشهورترین سلام‌ها به امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: حضرت قائم آل محمد (عج) در فرازهایی از سلام خود می‌فرمایند که سلام بر کسی که خون قلبش را تقدیم خدا کرد، ‌سلام بر کسی که در پنهان و آشکار خدا را اطاعت کرد، سلام بر کسی که شفا در تربتش نهفته است،‌ سلام بر کسی که تحت قبه‏‌اش دعاها مستجاب می‌شود، سلام بر کسی که امامان بعدش همه از زریه وی هستند،‌ سلام بر پسر پیامبر، علی، فاطمه و خدیجه، سلام بر برادر حسن مظلوم، سلام بر پنجمین صاحب الکساء، سلام بر پسر زمزم و صفا،‌ سلام بر تویی که بدنت با خون قلبت آغشته شد،‌ سلام بر تویی که خیمه گاهت به آتش کشیده شد، سلام بر ساکن کربلا.

علاءالدینی ادامه داد: امام حسین (ع) در صحرای کربلا، قبل از اینکه به میدان جنگ رود، به خیمه‌گاه رفته و با اهل بیتش‌ وداع کرد و به حضرت سکینه (س) که اشک می‌ریخت فرمودند که مبادا تا وقتی جان در بدن دارم، چشمان معصومت پراز اشک شود، چون بعد از من زیاد خواهی گریست.

به گزارش فارس، هیئت‌های عزاداری عاشورای حسینی، سینه‌زنان و زنجیرزنان ماتم سالار شهیدان را با شور حسینی برپا کردند و هنگام اذان ظهر، آنان که به تکایا و حسینیه ها و مساجد رسیده بودند، در این مکان‌ها و آنان که در میان راه بودند در کوچه و خیابان، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.

این عزادارن حسینی با وضو  و با همراه داشتن تربت پاک و مقدس کربلا در هیئت‌‏ها حاضر شده و پس از اجرای مراسم پرشور روز عاشورا،‌ به پیروی از امام خود که حتی در میدان جنگ نیز نماز اول وقت را ترک نکرد، بر تربت پاک کربلا سجده زدند.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول