اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک استاد حوزه و دانشگاه:

افول غیرت دینی عامل تسلط دشمن و اشرار می‎شود / اکمال دین به ولایت است

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: زمانی که معروفات در جامعه کمرنگ و غیرت دینی افول کند عاملی برای تسلط دشمن و اشرار به وجود خواهد آمد.

افول غیرت دینی عامل تسلط دشمن و اشرار می‎شود / اکمال دین به ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام خلیل تیرگر صبح امروز در جمع عزاداران و سوگواران امام حسین (ع) در گرگان اظهار داشت: اگر مردم از فرهنگ دینی فاصله بگیرند انسان هیچگاه به سرمنزل مقصود نمی‎رسد.

وی انگیزه اصلی قیام سیدالشهدا (ع) را در احیای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و تصریح کرد: امام وقتی دیدند بی‎تفاوتی به انحرافات فرهنگی در جامعه به وجود آمده تلاش کردند تا احساس مسئولیت در مردم زنده شود تا از دین، اسلام، کرامت انسانی و هویت خویش دفاع کنند.

سیدالشهدا (ع) برای اصلاح امور دست به قیام زد

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عوامل زمینه‎ساز کربلا و عاشورا بخش‎های گسترده‎ای دارد، افزود: درخواست بیعت از امام حسین (ع)، درخواست مردم کوفه، امر به معروف و نهی از منکر فرآیند قیام امام حسین (ع) را به وجود آورد.

تیرگر با تاکید بر اینکه زیربار نرفتن ظلم یکی دیگر از مهمترین پیام‎های عاشوراست، ابراز داشت: امام حسین (ع) این دغدغه را برای مردم حل کردند که هیچگاه زیر بار ظلم و ستم نروند.

وی با بیان اینکه نیاز بشر همواره به عدالتخواهی است، یادآور شد: سیدالشهدا (ع) وقتی دیدند که بی‎عدالتی در جامعه زیاد شده، بیت‎المال در جای دیگری مصروف می‎شود و رابطه بین مردم و امام کمرنگ شده برای اصلاح امور دست به قیام زد.

ولایت‎پذیری یکی از درس‌‎های عاشوراست

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: انگیزه ظلم‎ستیزی را امام حسین (ع) در مردم به وجود آوردند و همین موضوع جاودانگی نام و نهضتش را برای همیشه رقم زد.

تیرگر تاکید کرد: مردم باید نسبت به ولایت اهل‎بیت (ع) شناخت کافی داشته باشند و با دین و مبانی آن آشنا باشند.

وی با بیان اینکه عاشورا پیام‎های عدیده‎ای دارد، تصریح کرد: ولایت‎پذیری یکی دیگر از درس‌‎های عاشوراست که باید در هر زمانی به آن توجه شود چراکه اکمال دین به ولایت است.

انتهای پیام/83001/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول