اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رامیان:

آموزش آموزه‎های دینی بنیان خانواده را مستحکم می‎کند

فرماندار شهرستان رامیان گفت: آموزش و یادگیری آموزه‎های دینی بنیان خانواده را استحکام می‌بخشد.

آموزش آموزه‎های دینی بنیان خانواده را مستحکم می‎کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی سوخت‎سرایی عصر امروز در جلسه هماهنگی ثبت احوال رامیان با بیان اینکه بعد از انقلاب سه سیاست را در زمینه جمعیت تجربه کرده‎ایم، اظهار داشت: نخستین آن در بدو انقلاب و زمان جنگ بود که سیاست افزایش جمعیت داشتیم سپس به سیاست کاهش جمعیت با «شعار زندگی بهتر با فرزند کمتر» رسیدم و اکنون نیز برای صلاح نظام و با توصیه مقام معظم رهبری سیاست افزایش جمعیت را در راستای اهداف نظام اسلامی در پیش گرفته‎ایم.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‎های جمعیتی ثبت احوال نقش اساسی دارد و با ارائه آمارها که خود پیش نیاز برنامه‎ریزی‎ها است نقش‎آفرینی می‎کند و باید سعی کنیم با برنامه‎ریزی‎های مناسب و هدفمند سعی کنیم ازدواج‎ها افزایش یافته و طلاق‎ها کاهش یابد و معضلات اجتماعی کم شود.

باید سعی کنیم فرهنگ دینی را جایگزین فرهنگ غربی کنیم

فرماندار شهرستان رامیان گفت: باید سعی کنیم فرهنگ دینی را جایگزین فرهنگ غربی کنیم و سنت‎های اسلامی را رعایت کرده و نباید عرف از دین و شرایط دینی مهمتر باشد و با آموزش و یادگیری آموزه‎های دینی بنیان خانواده را استحکام بخشیم.

رئیس اداره ثبت احوال رامیان نیز در این جلسه گفت: ثبت احوال یکی از مهمترین و حیاتی‎ترین دستگاه‎های دولتی است که با ارائه آمارهای جمعیتی و حیاتی، افق آینده کشور را پیش روی مسئولان می‎گذارد و سیاست تغییرات جمعیتی کشور بر همین مبنا صورت می‎گیرد.

کاهش ازدواج و افزایش طلاق در گلستان نگران‎کننده است

عیسی رجب‎زاده اظهار داشت: طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سال 1388 به بعد آمار ازدواج‎ها در استان گلستان کاهش و آمار طلاق‎ها افزایش یافته که نگران‎کننده است.

وی تصریح کرد: آمار هفت ماه سال 1392 نشان می‎دهد که نسبت به سال 1391 آمار ولادت کاهش یافته که این موضوع نیز قابل تامل است و با سیاست‎های فعلی نظام و توصیه‎های مقام معظم رهبری مغایرت دارد و جا دارد این موضوع بررسی شود و با ارائه راهکارها در همایش‎ها و سمینارها به عموم مردم اطلاع‎رسانی لازم صورت بگیرد و دلایل لزوم سیاست افزایش جمعیت بازگو شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان رامیان خواستار ارائه برنامه از سوی اعضا برای اجرا شدن در هفته ثبت احوال شد و گفت: اداره ثبت احوال آمادگی دارد در راستای خدمت‎رسانی بیشتر و مطلوب‎تر همه نوع همفکری و همکاری را در راستای سیاست‎های نظام جمهوری اسلامی ارائه دهد و این امر مایه مباهات است.

انتهای پیام/2307/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول