اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان خبر داد

استحصال بیش از 207 هزار کیلوگرم عسل در زنجان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: بیش از 207 هزار کیلوگرم عسل در شهرستان زنجان استحصال شده است.

استحصال بیش از 207 هزار کیلوگرم عسل در زنجان

احمد موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: آمارگیری از کلنی‌های زنبور عسل سال 92 همزمان با سراسر کشور در شهرستان زنجان انجام شده است.

وی به طرح آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل در شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: این آمارگیری از 6 تا 12 مهر انجام شد و نتایج قطعی آن در حال حاضر منتشر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه در همه مناطق تابعه شهرستان زنجان این آمارگیری صورت گرفته است، یادآور شد: این طرح با مشارکت اتحادیه زنبورداران استان و امور تولیدات دامی شهرستان صورت گرفته و نزدیک به 30 هزار کلنی زنبور عسل در زنجان سرشماری شده است.

وی به نتایج این آمارگیری اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق آمار 29 هزار و 949 کلنی زنبور عسل در سطح شهرستان زنجان شمارش شده است.

موسوی با بیان اینکه در سطح شهرستان زنجان تعداد 29 هزار و 490 کندوی مدرن وجود دارد، افزود: 495 کندوی بومی نیز در این آمار سرشماری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان همچنین از استحصال 207 هزار و 348 کیلوگرم عسل در زنجان خبر داد و تاکید کرد: از این مقدار عسل استحصال شده 206 هزار و 430 کیلوگرم از کندوهای مدرن بوده است.

وی همچنین به استحصال عسل از کندوهای بومی اشاره کرد و اظهار داشت: 918 کیلوگرم نیز از کندوهای بومی استحصال شده است.

موسوی عسل را یکی از محصولات مهم تولیدی در شهرستان زنجان عنوان کرد و گفت: شهرستان زنجان از قطب‌های مهم تولید در این بخش است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان همچنین به آمار زنبورداران شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: طبق آمار 577 نفر زنبور‌دار در این شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد زنبور‌دار، 121 نفر شغل اصلی‌شان زنبورداری است، افزود: این 121 نفر فعالینی هستند که شغل اصلی آن‌ها زنبورداری است.

موسوی به دیگر فعالین بخش تولید عسل شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: مابقی تولیدکنندگان به عنوان شغل دوم به این فعالیت مشغول هستند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه تعداد 90 نفر کارگر در زنبورستان‌های زنجان مشغول به کار هستند، افزود: 47 نفر از زنبورداران لیسانس و بالاتر، 13 نفر فوق دیپلم و 59 نفر دیپلم و بقیه زیر دیپلم هستند.

وی به میانگین تولید عسل برای کندو‌ها را یادآور شد و تاکید کرد: میانگین تولید عسل برای کندو‌های مدرن هفت کیلوگرم و برای کندو‌های بوم دو کیلوگرم بوده است.

موسوی ادامه داد: همچنین تعداد 284 نفر از زنبور‌داران دارای بیش از 30 کلنی و بقیه کمتر از 30 کلنی زنبور عسل داشته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان عسل را یک محصول مهم در بخش دام و طیور شهرستان عنوان کرد و گفت: سالانه مقدار عسل خوبی در زنجان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان زنجان یکی از تولیدکنندگان موفق عسل استان است، افزود: شهرستان زنجان سالانه عملکرد خوبی در این بخش دارد.

موسوی طرح‌های آمارگیری را طرح‌های خوبی عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح‌ها برای داشتن اطلاعات از وضعیت موجود این بخش مناسب است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان داشتن اطلاعات را موجب برنامه‌ریزی دقیق دانست و تاکید کرد: برای ترسیم نقشه راه داشتن اطلاعات ضروری است.

انتهای پیام/73007/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول