اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مراسم عزاداری هشتم محرم زنجان امروز برگزار می‌شود

اینجا زنجان است، قلب تپنده دلدادگان حسینی

مراسم عزاداری هشتم محرم زنجان امروز با حضور صدها هزار نفر از دلدادگان به سرور و سالار شهیدان و حضرت ابوالفضل برگزار می‌شود.

اینجا زنجان است، قلب تپنده دلدادگان حسینی

به گزارش خبرگزاری از زنجان، همه ساله در هشتم صدها هزار نفر از دلدادگان حسینی و علمدار کربلا در شهر زنجان جمع می‌شوند تا بزرگترین اجتماع شیعیان را برگزار کنند، اجتماعی که از آن به عنوان کنگره بزرگ شیعیان نیز یاد می‌شود.

دلدادگان و عاشقان حسینی از نقاط مختلف مختلف ایران اسلامی و کشورهای مختلف جهان امروز وارد پایتخت شور و شعور حسینی جمع می‌شوند تا بار دیگر دلدادگی به حسین (ع) و سردار کربلا نشان دهند.

از روزها پیش هزاران نفر کار خود را برای برگزاری با شکوه مراسم عزاداری هشتم محرم زنجان آغاز کرده‌اند تا این مراسم به نحو مطلوب برگزار شود.

برای برگزاری باشکوه و بدون مشکل این مراسم نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی برنامه‌های خاصی را در نظر گرفته‌ و به منظور برقراری نظم و امنیت مطلوب این مراسم و رفاه حال عزاداران حسینی محدودیت‌های ترافیکی به اجرا در می‌آید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه محدودیت‌های ترافیکی شهر زنجان از ساعت 12 ظهر و همزمان با آغاز تشکیل دسته عزاداری آغاز می‌شود، اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی شهر زنجان از تقاطع امیرکبیر آغاز و تا میدان آزادی و کوچه‌ها و خیابان‌های منتهی به این مسیر از جمله سعدی جنوبی، خیابان فردوسی، تقاطع توحید، صدر جهان، میدان عقاب تا میدان آزادی اعمال می‌شود.

مقصود شمس‌‌آذر با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با ماموران راهنمایی و رانندگان ادامه داد: تردد و توقف هر نوع وسیله نقلیه در محدوده ترافیکی ممنوع است و خودروهایی که در مسیر توقف کنند با جرثقیل به پارکینگ حمل می‌شوند.

آغاز مراسم از ساعت 14

مراسم عزاداری روز هشتم محرم، امروز پس از نماز ظهر و عصر از داخل مسجد حسینیه اعظم زنجان آغاز می‌شود.

مراسم با اجتماع در مقابل حسینیه اعظم زنجان خود را برای حضور در مراسم هشتم محرم زنجان آماده می‌کنند.

با جمع شدن عزاداران حسینی، حرکت به سوی امامزاده سید ابراهیم آغاز و مسیر بین حسینیه و امامزاده سید ابراهیم مملو از عاشقان اباعبدالله می‌شود.

پوشش حسینیه اعظم با 17 دوربین

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان اظهار داشت: مراسم عزاداری امروز حسینیه اعظم زنجان با 17 دوربین توسط صدا و سیمای استان پوشش داده می‌شود.

مرتضی صفری با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان با 14 دوربین پوشش داده شد، تصریح کرد: رایزنی‌های لازم نیز به منظور استفاده از تصاویر عزاداری با شبکه‌های ملی و بین‌المللی صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در تامین بالگرد به منظور تهیه تصاویری از مراسم عزاداری تاکنون موفق نبوده‌ایم، اظهار داشت: در این زمینه قول همکاری‌های داده شده است.

انتهای پیام/2308/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول