اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان خبر داد

اهدای 11 هزار راس گوسفند به حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان از اهدای 11 هزار راس گوسفند به این حسینیه خبر داد.

اهدای 11 هزار راس گوسفند به حسینیه اعظم زنجان

محمدجواد غم‌پرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی در حسینیه اعظم زنجان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله اقدامات حسینیه اعظم زنجان طی دهه نخست ماه محرم است، تصریح کرد: امسال سوگواری برای سرور و سالار شهیدان از 13 آبان ماه آغاز شده و تا  24 آبان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم سخنرانی در مسجد حسینیه افزود: این مراسم شخصیت‌های مذهبی همچون آیت‌الله رئیسی (معاون اول قوه قضائیه)، آیت‌الله خاتمی (نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان) و مداحین و ذاکرین برگزار می‌شود.

وی در ادامه به اجرای برنامه ویژه بانوان با عنوان «خانواده عاشورایی» به مدت هفت روز از ساعت 10 الی 12 صبح اشاره کرد و گفت: سخنران این برنامه ویژه آیت‌الله سید محمد حسینی است.

غم‌پرور در ادامه به تشریح برنامه‌های مسجد در روز حرکت دسته عزاداری پرداخت و گفت: این مراسم ویژه به عنوان بزرگترین اجتماع سوگواران حسینی ایران در پایتخت شور و شعور حسینی روز 21 آبان مصادف با شب تاسوعای حسینی پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد آغاز و با حرکت دسته عظیم عزاداران به طرف امامزاده سید ابراهیم (ع) و اجرای برنامه‌های ویژه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به تحویل و ذبح هزاران قربانی در مسیر دسته و اهدای نذورات نقدی و غیرنقدی ارادتمندان به آستان مقدس حسینیه اعظم از مردم درخواست کرد در نذورات خود نیازها و درخواست‌های خادمین این مکان معنوی را مورد نظر قرار دهند.

این مسئول نذورات سال گذشته این مسجد را 2 میلیارد و 350 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت 11 هزار رأس گوسفند نیز به حسینیه اعظم اهدا شده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان در پایان از مردم درخواست کرد تا حد امکان گوسفندان نذری خود را به صورت زنده به مسجد تحویل دهند تا برنامه‌های پیش‌بینی شده و در حال اقدام این مکان مقدس با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/73005/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول