اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

واردات واکس مرکبات باید با استاندارد سازمان غذا و دارو باشد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران بحث سبزینه‌زدایی را با روش علمی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی امکان‌پذیر دانست و گفت: واردات واکس مرکبات باید با استاندارد سازمان غذا و دارو مطابقت داشته باشد.

واردات واکس مرکبات باید با استاندارد سازمان غذا و دارو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن مکرمی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان جهاد کشاورزی و باغداران مازندران اظهار داشت: ذخیره‌سازی و نگهداری محصولات کشاورزی باید فرایند علمی و نظارتی را بگذراند.

وی بحث سبزینه‌زدایی را با روش علمی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی امکانپذیر دانست و بیان داشت: واردات واکس مرکبات باید با استاندارد سازمان غذا و دارو مطابقت داشته تا مجوز ورود به بازار صادر شود.

این مسئول افزود: استفاده از انواع مواد نگهدارنده مرکبات باید براساس اقلیم مازندران باشد تا کالای مرغوبی وارد بازار هدف شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ضرورت اطلاع‌رسانی مسائل تحقیقاتی روش‌های سبزینه‌زدایی و استفاده از واکس‌های میوه به جامعه را تاکید کرد و گفت: تاکنون در این بخش منفعلانه عمل شد.

وی با اشاره به اینکه روش‌های آزمایشگاهی و ویژگی‌های سبزینه‌زدایی در مرکبات باید به طور دقیق مشخص شود، تصریح کرد: برای نظارت و کنترل واحدهای انبارداری نیازمند ابزارهای آزمایشگاهی در بخش کشاورزی و باغی هستیم.

این مسئول بحث صادرات مرکبات را منوط بر استانداردهای کشور هدف دانست و گفت: سلامتی جامعه نباید وارد بحث اقتصادی شود.

مکرمی در استفاده از گاز اتیلن در سبزینه‌زدایی مرکبات گفت: میزان استفاده از این گاز که در نوشابه هم موجود است باید به میزان خاصی باشد.

انتهای پیام/86006/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول