اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد خبر داد

آغاز برداشت مرکبات در عنبرآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: برداشت مرکبات در این شهرستان که بزرگترین تولیدکننده مرکبات در استان کرمان است، آغاز شد.

آغاز برداشت مرکبات در عنبرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، عنایت سالاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرستان بیش از 14 هزار هکتار سطح زیر کشت باغی دارد که حدود 11 هزار هکتار آن مثمرثمر و 3 هزار هکتار آن غیر بارور است.

وی گفت: میانگین سطح برداشت در هر هکتار 25 تن در دشت و بیش از 40 تن در مناطق کوهستانی است و برداشت مرکبات از اول مهر ماه در کوهپایه و در دشت از اول آبان ماه آغاز شده است.

سالاری با بیان اینکه قالب آبیاری مرکبات در شهرستان عنبرآباد مکانیزه است و با آبیاری نوین آبیاری می‌شوند، عنوان کرد: مشکل اصلی کشاورزان قیمت است و دلیل عمده این مشکل نبود نظارت در بازار فروش مرکبات است.

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد با گلایه از عدم نظارت دقیق بر قیمت‌ها خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با توجه به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مستقل و رئیس آن اخیرا منصوب شده است، نظارت کامل و دقیقی بر قیمت‌ها صورت گیرد تا کشاورزان دچار ضرر و زیان نشوند.

وی افزود: باید نسبت به ساماندهی دلالان که جلوی غرفه‌های میادین، خرید و فروش می‌کنند، اقدام شود تا دسترنج کشاورزان که یک سال زحمت کشیده‌اند با قیمت ارزان خریداری نشود.

سالاری گفت: برای تامین میوه شب عید اطلاع‌رسانی دقیق در این مناطق صورت نمی‌گیرد و فقط برای تامین میوه، افراد خاص اطلاع پیدا می‌کنند که نباید این گونه باشد و اطلاع‌رسانی به نحو مطلوب و عمومی انجام شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عنبرآباد تصریح کرد: در منطقه صنایع جانبی و فرآوری وجود ندارد و یک‌سری کارهای زیربنایی در این ارتباط در عنبرآباد صورت گرفته، اما به بهره‌برداری نرسیده است.

سالاری گفت: مزیت مرکبات جنوب استان به ویژه شهرستان عنبرآباد نسبت به سایر مرکبات کشور این است که مرکبات عنبرآباد 100 درصد ارگانیک تولید و از هیچ سمومی استفاده نمی‌شود، منطقه عنبرآباد دارای نور کافی است و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/80005/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول