اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران:

مازندران توانایی صادرات 300 هزار تن مرکبات را دارد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران با اشاره به اینکه می‌توانیم 300 هزار تن مرکبات از مازندران صادر کنیم، گفت: کیوی را از ما می‌خرند و با بسته‌بندی جدید و ارزش افزوده بالاتر، به سایر کشورها صادر می‌کنند.

مازندران توانایی صادرات 300 هزار تن مرکبات را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، نصیر محمدی عمران عصر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استانی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی مازندران، بیان داشت: میراث بسیار بدی از سال گذشته برای صادرات باقی مانده است.

وی افزود:‌ برای تعرفه‌های ترجیحی با کشور ازبکستان در 30 محصول و کالا قرارداد منعقد شده است که کشور پاکستان با بازی با کلمات و لحاظ کردن صادرات سبزیجات، میوه و تره‌بار هر نوع محصول را که بخواهد صادر می‌کند اما ما نام تک تک محصولات را می‌نویسیم و اقدام صادراتی ما محدود می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مازندران، یادآور شد: در مقابل، تعرفه ترجیحی برای 12 قلم کالا که تاکنون صادر نکرده‌ایم با طرف خارجی، منعقد می‌کنیم و نمی‌دانیم این کار به چه دلیل صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه روزی مرکبات 30 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص می‌داد، تصریح کرد:‌ اکنون در بهترین شرایط توانسته‌ایم سهم مرکبات از صادرات استان را به حدود شش درصد برسانیم.

محمدی عمران با بیان اینکه کاش نفت نداشتیم و قدر صادرات را بهتر می‌دانستیم، گفت: صادرات محصولات کشاورزی با 90 درصد برگشت سرمایه همراه است.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم 300 هزار تن مرکبات از مازندران صادر کنیم، اظهار داشت: کیوی را از ما می‌خرند و با بسته‌بندی جدید و ارزش افزوده بالاتر، به سایر کشورها صادر می‌کنند.

محمدی عمران با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 270 میلیون دلار صادرات با رشد 36 درصدی داشتیم، خاطر نشان کرد: صادرات ما تا پایان سال به رشد 50 درصد افزایش می‌یابد چون عمده صادرات محصولات باغی در شش ماه دوم سال اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه نباید از تحول‌گرایی دور بوده و تملق‌گویی کنیم، گفت: باید واقعیت‌ها را ببینیم.

محمدی عمران با بیان اینکه برای تسهیل امور و کارها باید زیرمیزی بپردازیم، تصریح کرد: این مسائل باید بررسی شود.

انتهای پیام/86007/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول