اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه باغداران مازندران خبر داد

آغاز ‌ذخیره‌سازی مرکبات شب عید ‌در مازندران

رئیس اتحادیه باغداران مازندران از آغاز طرح ذخیره‌سازی مرکبات شب عید در روزهای آینده خبرداد و گفت: پس از ذخیره‌سازی و اعلام قیمت دغدغه ما کاهش می‌یابد.

آغاز ‌ذخیره‌سازی مرکبات شب عید ‌در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی شعبانی بعدازظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مسئولان سازمان جهاد کشاورزی با باغداران استان، با اشاره به اینکه حجم زیادی از محصولات باغی مازندران را مرکبات تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: کاهش قیمت و عواملی که سبب خسارت به مرکبات مازندران می‌شود باید به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه برخی از باغداران به دلیل برداشت طولانی از باغات مرکبات، بهره‌وری از محصولات نوبرانه را از دست می‌دهند، افزود: برداشت زود‌هنگام و علمی مرکبات فرصت اشتغال‌زایی و فعال شدن سورتینگ‌ها را به همراه دارد.

شعبانی سوء استفاده از برداشت زودهنگام برخی از محصولات باقی را به ضرر تولید و مصرف کننده دانست و گفت: برداشت زودهنگام کیوی سبب خسارت به تولیدکنندگان شد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به اینکه نارنگی نیاز به سبززدایی ندارد، ادامه داد: برخی از باغداران میوه نارنگی را سبززدایی می‌کنند بجای نوع ژاپنی در بازار به فروش می‌رسانند.

این مسئول با تاکید براینکه فرایند سبززدایی محصولات باغی و مرکبات باید به صورت علمی انجام شود، تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن محصول پرتقال در مازندران داریم اگر پایداری تولید به روش علمی انجام نشود خسارت زیادی به استان وارد می‌آید.

شعبانی بر حفظ قیمت مرکبات در مازندران تاکید کرد و متذکر شد: اگر فرهنگ برداشت محصولات باغی در مازندران حاکم نشود ایجاد صنایع تبدیلی در استان معنادار نیست.

وی با اعلام اینکه 100 هزار هکتار از اراضی باغی مازندران مرکبات کشت می‌شود، گفت: بیش از 70 هزار هکتار از اراضی مازندران تامسون کشت می‌شود.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران برداشت محصولات باغی در محدوده زمانی اندک را سبب افت قیمت دانست و اضافه کرد: فرهنگ ذخیره‌سازی مرکبات باید به صورت علمی باشد.

وی با تاکید از اینکه انبارداران و سورتینگ‌داران باید مورد حمایت دولت قرار گیرند، بیان داشت: دولت با پرداخت تسهیلات و آموزش ذخیره‌سازی  مرکبات به باغداران به بخش اقتصادی و  پایداری اشتغال این حوزه توجه می‌کند.

شعبانی به نقش سورتینگ‌داران در درآمدزایی استان اشاره کرد و گفت: سورتینگ‌داران می‌توانند با ذخیره‌سازی و اشتغال مناسب 50 درصد درآمد استان را افزایش دهند.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران در پایان به طرح ذخیره‌سازی مرکبات شب عید در روزهای آینده خبر داد و اذعان داشت: پس از ذخیره‌سازی و اعلام قیمت دغدغه ما کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/86006/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول