اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

تصویب سند جامع امنیت غذایی در مازندران/ روند کمبود دارو سیر نزولی دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سند جامع امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه و به تصویب کارگروه استانی رسید.

تصویب سند جامع امنیت غذایی در  مازندران/ روند کمبود دارو سیر نزولی دارد

محمد آزادبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی سند جامعی را در بحث امنیت غذایی، سلامت غذا و مسمومیت‌ها نوشته است و این سند در کارگروه‌های مختلفی که با حضور استاندار برگزار می‌شد به تصویب رسید.

وی افزود: دانشگاه براساس سند جامع برنامه‌های خود را در اجرای بحث امنیت غذایی پیگیری می‌کند و همکاری‌های لازم را با دستگاه‌های مرتبط دارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه همکاری با جهاد کشاورزی سبب می‌شود تا استفاده از سموم کشاورزی علمی‌تر شود، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی در کنار جهاد کشاورزی به سلامت مردم در تامین غذا توجه دارد.

وی درباره دارو مورد نیاز بیماران خاص و تهیه آن در داخل کشور گفت: روند کمبود دارو در داخل کشور سیر نزولی دارد.

آزادبخت تصریح کرد: زمانی برای تهیه بیش از 100 قلم دارو با مشکل مواجه بودیم و الان به کمتر از 30 قلم دارو رسید که برای مردم کشور نگران کننده نیست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: با پیگیری که سازمان غذا و دارو بهداشت و درمان با بانک مرکزی دارد بحث تامین ارز است.

وی اعلام کرد: ارز مهر ماه برای تهیه داروی کشور تامین شد.

آزادبخت خاطرنشان کرد: در بحث تامین ارز دارو باید به واردات دارو و مواد اولیه‌ای که در داخل کشور برای تهیه دارو نیاز است توجه شود تا کارخانجات دارو سازی فعال باشد.

وی یادآور شد: آینده تامین دارو در کشور روشن است.

آزادبخت در پایان با تأکید بر اینکه مردم به غذاهایی که به صورت غیر مجاز تهیه می‌شود توجه داشته باشند، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی غذاهایی که ممنوعیت استفاده دارد را از طریق روابط عمومی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول