اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد

تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی قزوین

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی در تمام دستگاه‌های اجرایی استان قزوین خبر داد.

تشکیل ستاد صیانت از حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن کاشی در جلسه حقوق شهروندی و رسالت دستگاه‌های اجرایی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ستاد مرکزی صیانت از حریم عمومی و حقوق شهروندی و ستادهای متناظر آن در دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های سراسر کشور در سال 1387 راه‌اندازی شد.

وی افزود: در این راستا در خردادماه سال جای برنامه‌های 12‌گانه صیانت از حقوق شهروندی با استفاده از نظرات دبیران صیانت از حقوق شهروندی دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مربوطه در مرکز اجتماعی وزارت کشور جمع‌بندی و پس از تصویب در ستاد مرکزی صیانت به تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد: برای حسن اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی در پایان هر یک از برنامه‌ها از مخاطبان نظرسنجی به عمل می‌آید و نتایج برای انعکاس در برنامه‌های بعدی لحاظ می‌شود.

کاشی تصریح کرد: برای تبلیغات بیشتر کارکنان و ارباب رجوع باید اطلاع‌رسانی مناسب و تبلیغات لازم از فعالیت‌ها و عملکرد دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

این مسئول اظهار کرد: در هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید جلسات منظم با حضور مدیر دستگاه مربوطه و واحدهای زیر پوشش برای توجیه، حمایت و پیگیری برنامه‌ها برگزار شود.

دبیر ستاد صیانت استان قزوین با اشاره به عناوین برنامه‌های 12گانه گفت: امور ستادی، آموزش کارکنان، رسیدگی به تخلفات کارکنان، تبلیغات محیطی، تشویقات، خدمات، راهنمایی مراجعان، آموزش عمومی، ملاقات مردمی، روان‌سازی قوانین و مقررات، سازمان و کارکنان و بازرسی عناوین برنامه‌های 12‌گانه هستند.

کاشی ضمن تأکید بر تشکیل ستاد صیانت در دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل ستاد صیانت دستگاه اقدام کرده و تمهیدات لازم را برای اجرای برنامه‌های مذکور به عمل آورند.

این مسئول ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بازنگری فرآیندهای انجام خدمت و انجام اصلاحات لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمت را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: هر یک از دستگاه‌های اجرایی برای آگاهی از نتایج و دستاوردهای ناشی از اجرای برنامه‌های مذکور در حفظ و رعایت حقوق شهروندی، ساز و کار مناسبی برای نظارت بر اجرای برنامه‌ها و ارزیابی آنها پیش‌بینی کرده و گزارش تحلیلی نتایج ارزیابی را در پایان سال جاری به دبیرخانه ستاد صیانت استان ارسال کنند.

کاشی بیان کرد: برای فراهم کردن امکان ارزیابی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این زمینه و استفاده از تجربیات موفق آنها، هر یک از دستگاه‌ها باید نسبت به مستندسازی فعالیت‌ها اقدام کنند.

دبیر ستاد صیانت استان قزوین در پایان ابراز کرد: همچنین برای آگاهی از نقایص و ضعف‌های احتمالی برنامه‌های 12‌گانه براساس اهداف حقوق شهروندی، هر یک از دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال جاری باید اشکالات احتمالی را به دبیرخانه ستاد صیانت استان ارسال کنند.

انتهای پیام/77010/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول