اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور خبر داد

ارسال و ابلاغ برنامه صیانت از حقوق شهروندی به استانداری‌ها

رئیس اداره صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور از تدوین، ارسال و ابلاغ برنامه صیانت از حقوق شهروندی به استانداری‌های سراسر کشور خبر داد.

ارسال و ابلاغ برنامه صیانت از حقوق شهروندی به استانداری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جواد صبور امروز در جلسه کارگروه اجتماعی استانداری قم با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: رعایت حقوق شهروندی نیازمند برنامه‌ریزی‌هایی است که این امر صورت گرفته و به منظور اجرایی شدن در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: انضباط اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و مسائلی از این دست جزء حقوق شهروندی محسوب می‌شوند و نظریاتی هم در این باب وجود دارد که در منابع ما یافت می‌شود.

رئیس اداره صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور با بیان اینکه برنامه حقوق شهروندی بر اساس مبانی قرآنی و سیره معصومین(ع) در حال نگارش است، گفت: در این برنامه از روایات حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع)، نهج‌البلاغه، رساله حقوق امام سجاد(ع) و نیز دیدگاه‌ها و نظریات اندیشمندان علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی استفاده می‌شود زیرا تاکنون اقدامی جامع در این زمینه انجام نشده بود.

وی ادامه داد: مبانی حقوق شهروندی در آیات بسیاری از قرآن از جمله در سوره‌های دخان، مائده، نحل، زمر و آل عمران ذکر شده است.

صبور با بیان اینکه امام راحل نیز در این زمینه یعنی خدمت‌رسانی شایسته در راستای تامین حقوق، توصیه‌های فراوانی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: لازم است بیانات ایشان نیز برای فرهنگ‌سازی و طراحی نظریه‌ای عملی در این باب مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس اداره صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور با تاکید بر بهره‌گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه رعایت حقوق شهروندی عنوان داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی، سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله توسعه هم به این حقوق اشاره داشته‌اند.

وی اضافه کرد: استانداری‌های سراسر کشور چارت تشکیلاتی حاوی وظایف بخش صیانت از حقوق شهروندی را به همراه اهداف و ماموریت‌های مربوطه دریافت کرده‌اند؛ برنامه‌های 12 گانه‌ای در این زمینه تدوین شده و شورای عالی اداری هم مصوبات خود را از کانال ریاست جمهوری به ادارات ابلاغ می‌کند.

صبور با اشاره به جنبه آموزشی این برنامه‌ها تصریح کرد: برگزاری جلسات ماهیانه اخلاق اداری با شرکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی یکی از بند‌های این برنامه‌ است.

رئیس اداره صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب خواستار پیگیری و رفع بی‌انضباطی‌های اداری هستند، گفت: یکی از نمونه کارهای صورت گرفته در این راستا تشکیل و ارسال پرونده یکی از اپراتورهای تلفن همراه به دادگستری است.

وی ادامه داد: در بخش گمرک هم مفاسدی وجود دارد که دادستان کل کشور مسئول پیگیری آن شده و علاوه بر این به تدریج به سراغ تخلفات صورت گرفته در زمینه تولید و فروش خودرو و نیز امور ورزشی خواهیم رفت.

صبور حوادث رانندگی و میزان بالای تلفات این سوانح را مورد توجه قرار داد و افزود: میزان مرگ‌ و میر بر اثر رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از خسارات دوران دفاع مقدس هم بیشتر است.

رئیس اداره صیانت از حقوق شهروندی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر هم باید اقدامی همگانی در کشور صورت گیرد تا از بروز ناهنجاری‌ها و ظهور مصادیق خلاف عفت عمومی جلوگیری شود.

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول