اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهور مطرح کرد

اهمیت تبیین حقوق شهروندی از منظر منابع اسلامی

معاون هماهنگی دستگاه‌ها و تحقیقات معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: با توجه به مقام خلیفة اللهی انسان به عنوان عبد خداوند اقتضا می‌کند از منظر اسلام و منابع اسلامی حقوق شهروندی تبیین شود.

اهمیت تبیین حقوق شهروندی از منظر منابع اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن نجفی‌خواه پیش از ظهر امروز در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور و هیئت همراه با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: مسئله رعایت حقوق ملت و مردم یکی از مهم‌ترین شعارهای رئیس جمهور است و وی شخصیت برخاسته از حوزه و حقوقدان آکادمیک محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مکاتب دیگر از منظر خودشان به طور عمده به دنبال این هستند از منظر مادی گرایی به مسئله حقوق شهروندان نگاه کنند، هر چند در محتوا تهی هستند ولی در ظاهر به طور مطلوب ظاهر می‌شوند.

معاون هماهنگی دستگاه‌ها و تحقیقات معاونت حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه دین اسلام و فقه امامیه از منابع سرشاری مانند قرآن برخوردار است گفت: با توجه به مقام خلیفة اللهی انسان به عنوان عبد خداوند اقتضا می‌کند از منظر اسلام و منابع اسلامی حقوق شهروندی شهروندان تبیین شود که رئیس جمهور در این حوزه وارد شده است.

حسین سرتیپی، مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در این دیدار خاطرنشان کرد:‌ سند جامع حقوق شهروندی از جمله موارد مهمی است که نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت اجرای آن بر عهده دارد.

وی عنوان داشت: با بسته کاملی از قوانین در دوره‌های مختلف سر و کار داریم که حقوق شهروندان و ملت و مسئولیت ملت در برابر حکومت اسلامی و تکالیف حکومت اسلامی در برابر شهروندان را در برمی‌گیرد.

مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت حوزوی استفاده قابل ملاحظه‌ای صورت گیرد و از تجربیات حوزویان به طور مطلوب استفاده شود.

انتهای پیام/78003/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول