اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

بزرگترین منکر جامعه مصرف مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: بزرگترین منکر جامعه ما در حال حاضر مصرف مواد مخدر است.

بزرگترین منکر جامعه مصرف مواد مخدر است

شکرالله فخیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما برای رسیدن به نقطه مطلوب در کاهش گرایش و مصرف مواد مخدر باید از ابزارهای موثر و کارآمد در حوزه تبلیغ، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خانواده‌ها استفاده کنیم تا آنها بفهمند که بزرگترین منکر جامعه ما در حال حاضر مصرف مواد مخدر است.

وی با یادآوری اینکه مطبوعات به شکل قانونی وظیفه خطیری را در آگاه‌سازی و روشنگری افکار عمومی دارند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند قدرت تحلیل و پیشگیری جامعه را از آسیب‌های مختلف به ویژه مواد مخدر بالا ببرند که از ریش‌سفیدان و بزرگان جامعه انتظار داریم به رسالت اجتماعی و تاریخی خود عمل کنند و با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را از بزرگترین آلودگی قرن که گرایش به مواد افیونی است، صیانت کنند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل به هزینه‌های گزاف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی سوء مصرف مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: از گذشته در دو جبهه کاهش تقاضا و همچنین مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ اقدامات موثری در بخش‌های مختلف جامعه اتفاق افتاده است به طوری که ما تلاشمان بر این است که با نگاه ویژه به حوزه کاهش تقاضا بکوشیم تا با گذر از شدت مبارزه با مصرف مواد مخدر جامعه را به سمتی حرکت دهیم تا آنها با آگاهی از مواد مخدر و قرص‌های روانگردان دوری کرده و پرهیز کنند.

فخیمی سکوت در این حوزه را جایز ندانست و تصریح کرد: باید قید و بندها و آداب و رسوم غلط محلی را که مانع از تذکر واقعی به مصرف مواد مخدر می‌شود کنار بگذاریم و اعتماد به نفس افراد جامعه را تقویت کرده و زمینه تحولی را در این بخش فراهم بیاوریم.

این مسئول به آمار تکان دهنده کشف و ضبط 300 تن مواد مخدر در نیمه اول امسال و دستگیری باندهای مخوف با توزیع بیش  از 2 هزار و 800 کیلو هروئین فشرده در کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت مواد مخدر به یقین مصرف آن کمتر شده و مبارزه می‌تواند شکل راستین به خود بگیرد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل بیان داشت: بعد از بهبودی معتادان انتظار ما این است که اقشار جامعه و گروه‌ها پذیرش خوبی را از آنها داشته باشند تا این افراد موفق به ترک اعتیاد بتوانند با روحیه و اعتماد به نفس کامل در جامعه به کار و زندگی بپردازند.

فخیمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ظرفیت جامعه در پذیرش این افراد بایستی ارتقا یابد تا با نگاه مثبت افرادی که موفق به خلاصی از دام اعتیاد شده‌اند بتوانند سلامت خود و خانواده‌هایشان را با کار و تلاش مجدانه فراهم کنند.

انتهای پیام/62004/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول