اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان خبر داد

کشف 1700 کیلوگرم تریاک از بزرگترین شبکه توزیع مواد مخدر در گلستان

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از کشف یک‎هزار و 700 کیلوگرم تریاک از بزرگترین باند توزیع مواد مخدر در سطح استان خبر داد.

کشف 1700 کیلوگرم تریاک از بزرگترین شبکه توزیع مواد مخدر در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان،‌ علیرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: با عملیات ضربتی پرسنل نیروی انتظامی استان سه نفر از اعضای این باند که در استان‎های شرقی و شمالی کشور به صورت گسترده‎ای به توزیع مواد مخدر مشغول هستند دستگیر و بیش از یک‎‎هزار و 700 کیلوگرم تریاک از اعضای این باند کشف شد.

وی با تقدیر از تلاش‎های کمیته مقابله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و پرسنل پرتلاش نیروی انتظامی در کشف این محموله بزرگ، خاطرنشان کرد: طبیعتا اگر بتوانیم با انجام فعالیت‎های اطلاعاتی سرشاخه‎های توزیع را دستگیر کرده و آنها را با برخورد قانونی به مجازات عملشان برسانیم، از توزیع گسترده مواد به سطوح پایین‎تر و بین خرده‎فروشان جلوگیری کرده و در این راه موفق خواهیم بود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در ادامه، کشف و شناسایی سرشاخه‎های توزیع مواد مخدر را در گرو فعالیت‎های اطلاعاتی دقیق و همچنین ارائه گزارش‎های مردمی مطابق با واقعیت دانست.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم و اشاره به چرایی قیام اباعبدالله (ع) اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین آموزه‎های قیام امام حسین(ع) بود که در حوزه مبارزه با مواد مخدر هم ما باید به امر به معروف و نهی از منکر توجه داشته باشیم.

جمشیدی ادامه داد: امر به معروف در این حوزه همان انجام اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌های فرهنگی است که توسط کمیته‎های ستاد انجام می‎شود و نهی از منکر می‎تواند در حوزه‎های دستگیری، درمان و مقابله قابل لمس باشد.

وی تصریح کرد: اینکه ما امروز 178 مرکز ترک اعتیاد در استان گلستان داریم باعث افتخار ما نیست و از دردها و دغدغه‎های ماست که چرا باید ناچار باشیم که این مقدار مراکز درمانی و کمپ ترک اعتیاد در استان وجود داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان داشت: انسان دارای نفس اماره و شیطان وسوسه‎گری است که دائماً در حال تشویق او به انجام کارهای نادرست و غلط است و چون عده‎ای نمی‎توانند هواهای نفسانی خویش را در کنترل خود درآورند و زندگی اخلاقی داشته باشند ما ناچاریم تا زمانیکه بزه، جرم و آسیب وجود دارد همه امکانات، تدابیر و انرژیمان را به کار بگیریم تا جامعه و جوانان و نوجوانانمان را از هرگونه بزه و آسیب دور نگاه داریم.

وی در پایان تأکید کرد: باید امر به معروف را در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در دستور کار خود قرار داده و آسیب‎زدایی و فعالیت‎های فرهنگی پیشگیرانه را از مراکز تعلیم و تربیتی و آموزشی به عنوان یک ضرورت آغاز کنیم.

انتهای پیام/2307/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول