اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر هشدار داد

رسوخ مواد مخدر در قالب تنقلات به بازار

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از کاهش سن گرایش به اعتیاد در کشور خبر داد و گفت: امروزه مواد مخدر در قالب تنقلات به بازارهای جهانی رسوخ کرده که می‌تواند نوجوانان و کودکان را به تدریج مستعد اعتیاد کند.

رسوخ مواد مخدر در قالب تنقلات به بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود حاجی‌رسولی پیش از ظهر امروز در نشست پیشگیری از ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: تغذیه سالم، شیوه صحیح زندگی، آرامش روانی و عصبی و فعالیت‌های بدنی مناسب چهار پایه اصلی سلامت است.

وی افزود: آلودگی محیط زیست، انفجار بی‌رویه جمعیت، ایدز و بیماری‌های واگیردار و اعتیاد به مواد مخدر چهار مشکل بزرگ بشریت از نظر سازمان بهداشت جهانی بوده که شناخت اعتیاد، پیشگیری و درمان آن در جامعه کنونی ایران ضروری و حیاتی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری از جمله اعتیاد به مصرف مواد مخدر را بدترین حالت ممکن در جوامع امروزی دانست و گفت: این ناهنجاری‌ها موجب از هم پاشیدگی خانوادگی، خسارات اقتصادی به فرد و جامعه، خسارات معنوی به فرد و جامعه و افزایش جرم و جنایت می‌شود.

وی تأکید کرد: انسجام خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین عامل محافظت کننده در پیشگیری از اعتیاد بوده و برای پیشگیری از اعتیاد دو دسته عوامل محافظت کننده و تهدید کننده باید مورد توجه قرار گیرد که انسجام خانوادگی بزرگ‌ترین عامل محافظت از آن است.

حاجی‌رسولی از کاهش سن اعتیاد در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: جمعیت جوان ایران با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود بیشتر از گذشته مستعد گرایش به اعتیاد شده است.

وی از ظهور شیوه‌های جدید استعمال مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: امروزه مواد مخدر در قالب تنقلات به بازارهای جهانی رسوخ کرده که می‌تواند نوجوانان و کودکان را آلوده کرده و به تدریج مستعد اعتیاد کامل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر، جوانان را سرمایه‌های ملی و پرچم داران آینده کشور خواند و بر ایجاد و حفظ سلامت در بین جوانان و به ویژه قشر تحصیلکرده و با استعداد جامعه تأکید کرد.

وی در پایان بر مسئولیت خطیر مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: مراکز آموزش عالی باید با تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت اعتیاد، پیشگیری و درمان آن، مراکزی علمی و مطمئن برای درمان و رهایی مردم از این بلای خانمانسوز باشند.

انتهای پیام/89003/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول