اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد منوجان خبر داد

برگزاری تعزیه در 7 منطقه از منوجان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منوجان گفت: در ماه محرم مراسم تعزیه در هفت منطقه این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری تعزیه در 7 منطقه از منوجان

حسن کوهپیما امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در منوجان با بیان اینکه در ماه محرم مراسم تعزیه در هفت منطقه در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: بازدیدهای مستمر از نحوه اجرای تعزیه گروه‌ها به همراه مسئولان شهرستان و تشویق گروه‌های تعزیه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: تعزیه گونه‌ای از نمایش مذهبی است که در آن عده‌ای اهل ذوق و کارآشنا در جریان سوگواری‌های ماه محرم و برای نشان دادن ارادت و اخلاص به اهل بیت (ع) طی مراسمی خاص بعضی از داستان‌های مربوط به واقعه کربلا را بازآفرینی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منوجان با بیان اینکه در تعزیه خواندن هنرمندانه اشعار پیش از روش اجرا و نمایش واقعه‌ها است، عنوان کرد: تعزیه به معنای متعارف نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت‌های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می‌شود.

کوه‌پیما تصریح کرد: تعزیه نامه به عنوان یکی از اصلی‌ترین متن‌های شبیه‌خوانی در اختیار تعزیه‌خوانان قرار دارد و متنی است که تعزیه‌گردان برای اجرای تعزیه‌ای گرد آورده و پیش از آغاز تعزیه میان شبیه‌خوان‌ها پخش می‌کند.

وی با اشاره به قدمت چند صدساله تعزیه در شهرستان منوجان خواستار تامین اعتبار مالی از طریق انجمن تعزیه جنوب کرمان به منظور تقویت این هنر ارزشمند شد.

انتهای پیام/80006/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول