اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با چهارمین روز از محرم‌الحرام

آیین تعزیه‌خوانی در همدان برگزار شد

همزمان با چهارمین روز از محرم‌الحرام و ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آیین تعزیه‌خوانی با حضور عزاداران حسینی در همدان برگزار شد.

آیین تعزیه‌خوانی در همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، همزمان با چهارمین روز از محرم‌الحرام و ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) آیین تعزیه‌خوانی با حضور عزاداران حسینی در همدان برگزار شد.

دبیر ستاد اجرایی همایش تعزیه‌خوانی در حاشیه برگزاری آیین تعزیه‌خوانی گفت: شکل و صورت عزاداری در قالب تعزیه‌خوانی همواره در راستای ابلاغ محتوای اصلی پیام عاشورا به مردم و تقویت باور انسان‏ها نسبت به وقایع کربلا بوده است.

میثم مصطفایی تصریح کرد: برگزاری و برپایی آیین‌های تعزیه‌خوانی و برپایی آیین‌های سوگواری ائمه اطهار(ع)، می‌تواند نقش بسزایی در رواج این هنر مذهبی در بین آحاد مردم برای تجسم مظلومیت و شجاعت و غربت ائمه(ع) داشته باشد، به طوری که هر کسی با دیدن این لحظات تعزیه تحت تاثیر قرار گیرد و متاثر شود.

وی گفت: تعزیه‌خوانی از آیین‌های جذاب، سنتی و مذهبی مردم ایران است که از زمان صفویه رواج یافته و هم اکنون به عنوان یک هنر ناب ایرانی در جهان شناخته شده و باید در تمام نقاط کشور مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

نخستین همایش تعزیه‌خوانی با حضور تعزیه‌خوانان برجسته کشور از نخستین روز محرم در همدان برگزار شده است.

انتهای پیام/89029/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول