اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خبر داد

اجرای 3 مجلس تعزیه توسط تعزیه‌خوانان نوجوان کرمانی

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: تعزیه‌خوانان نوجوان کرمانی 3 مجلس تعزیه را در دهه نخست محرم‌الحرام اجرا می‌کنند.

اجرای 3 مجلس تعزیه توسط تعزیه‌خوانان نوجوان کرمانی

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: گروه تعزیه‌خوانی نوجوانان مدرسه راهنمایی صمدیه‌لباف کرمان ششم ماه محرم مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس را در این مدرسه اجرا می‌کنند.

وی افزود: این گروه همچنین تعزیه شهادت حضرت عباس را در هفتم ماه محرم و در محل آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان اجرا می‌کند و مجلس شهادت طفلان مسلم توسط این گروه در روز پنجم محرم در شهرستان سیرجان اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان بیان داشت: گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) محی‌آباد در دهه نخست محرم هشت مجلس تعزیه را اجرا می‌کند که اجرای مجالس تعزیه حر بن یزیدریاحی و حضرت علی‌اکبر در تاریخ‌های 16 و 20 آبان ماه در خیابان شهید ایرانمنش کرمان از جمله برنامه‌های این گروه است.

سالاری عنوان کرد: گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) محی‌آباد در 24 آبان ماه مجلس مسلم بن عقیل را در خیابان اسدآبادی کرمان و در تاریخ‌های 17،21، 22 و 25 آبان ماه به ترتیب مجالس تعزیه حر بن یزیدریاحی، حضرت علی‌اکبر، عاشورا و شهادت امام سجاد (ع) را در شهر محی‌آباد اجرا می‌کند.

وی گفت: همچنین گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) محی‌آباد در تاریخ 23 آبان ماه مجلس شهادت امام حسین (ع) را در روستای عبدل‌آباد اجرا می‌کند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به برنامه‌های اجرای گروه تعزیه ابوالفضل گلباف در دهه نخست محرم اذعان داشت: این گروه در روزهای سوم و چهارم محرم به ترتیب مجالس تعزیه حضرت علی‌اکبر و حضرت عباس را در روستای باغچمک شهرستان بم اجرا می‌کند.

سالاری خاطر نشان کرد: گروه تعزیه سیدالشهدا (ع) محی‌آباد در روزهای هشتم و نهم ماه محرم مجالس تعزیه حربن یزیدریاحی و حضرت علی‌اکبر را به ترتیب در تکیه ابوالفضل و میدان امام حسین (ع) شهر گلباف اجرا می‌کند.

وی افزود: گروه تعزیه ابوالفضل گلباف عصر تاسوعا در روستای سعدآباد به اجرای تعزیه عاشورا می‌پردازد و صبح عاشورا و شام غریبان در میدان امام حسین (ع) شهر گلباف به ترتیب مجالس عاشورا و شام غریبان را اجرا می‌کند.

سالاری عنوان کرد: آیین تعزیه‌خوانی در شهر چترود کرمان با مجلس شهادت مسلم بن عقیل آغاز شد و آیین تعزیه در دهه نخست محرم در این شهر همه روزه بعد از نماز مغرب و عشا اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گروه تعزیه علی‌اکبر چترود در تاریخ 17 آبان ماه مجلس شهادت حضرت علی‌اکبر و 28 آبان ماه مجلس شهادت حضرت عباس را در روستای کهنوج‌قاضی اجرا می‌کند.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول