اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی بوشهری:

کتاب تاریخچه تعزیه درودگاه تدوین شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خواستار تدوین کتاب تاریخچه تعزیه روستای درودگاه شد.

کتاب تاریخچه تعزیه درودگاه تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه چهارشنبه در بازدید از روستای درودگاه در جمع مردم و مسئولان درودگاه اظهار داشت: مردم روستای درودگاه از دیرباز با دین و دیانت و مذهب آشنا بوده‌اند و این روستا یک روستای مذهبی است.

وی افزود: تقویت زیرساخت‌های دینی و مذهبی در این روستا امری لازم است که مسئولان باید در این راستا بیش از گذشته اهتمام ورزند.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: تعزیه درودگاه در سطح کشور همواره دارای شهرت خاصی است و در سال‌های اخیر نیز رتبه‌های بالای کشور را در سوگواره‌های تعزیه به خود اختصاص داده است.

صفایی بوشهری تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی برای بهبود وضعیت این روستا امری لازم است که امیدوار هستیم مورد توجه و عنایت مسئولان شهرستان دشتستان و استان بوشهر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در بحث اشتغال جوانان این روستا نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد تا معضلات جوانان این منطقه کمتر شود و دغدغه‌ای نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ابراز داشت: حمایت از هیئت‌های مذهبی و گروه‌‌های تعزیه‌خوانی این روستا باید در دستور کار مسئولان باشد.

وی خواستار تدوین کتاب تاریخ تعزیه درودگاه شد و افزود: تاریخچه تعزیه درودگاه باید در کتابی ماندگار تدوین شود تا مردم با این افتخارات آشنا شوند.

صفایی بوشهری یادآور شد: با توجه به قدمت این روستا و جمعیت بالا و مردمانی ولایت‌مدار و تلاشگر این روستا استحقاق پیشرفت و توسعه را دارد و همگان باید در این مسیر کمک کنند.

در این بازدید همچنین مجتمع فرهنگی حسینیه روستای درودگاه نیز به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2452/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول