اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی:

حرم رضوی در عاشورای حسینی یکپارچه عزادار می‌شود

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری آیین سوگواری و عزاداری عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی خبر داد.

حرم رضوی در عاشورای حسینی یکپارچه عزادار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ سیدجلال حسینی اظهار داشت: ویژه برنامه شب و روز عاشورای حسینی برای عموم زائران و ارادتمندان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) که در این ایام برای عرض تسلیت این مصیبت بزرگ به پیشگاه حضرت رضا(ع) مشرف می‌شوند، تدارک دیده شده است.

وی در تشریح برنامه‌های شب عاشورای حسینی بیان داشت: این ویژه برنامه دقایقی بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با مرکزیت رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و تا ساعت 22 ادامه خواهد داشت.

وی، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی توسط مداحان اهل‌بیت(ع) آقایان سیدمصطفی حسینی، رضا قانع، امیر عارف، کاظم غلامشاهی، محمد موحدی‌نیا و هادی الهی را از برنامه‌های این مراسم عنوان کرد.

حسینی افزود: حجج‌اسلام سیدحسین مؤمنی و سیدآبادی در این مراسم به تبیین نهضت حسینی و اهداف قیام امام حسین(ع) می‌پردازند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه به برنامه‌هایی که در روز عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، پرداخت و بیان کرد: این مراسم با عنوان در سوگ خورشید، از ساعت پنج صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و تا بعد از نماز جماعت ظهر و عصر ادامه دارد.

حسینی، مقتل‌خوانی، قرائت زیارت عاشورا به صورت کامل، مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت را از جمله برنامه‌هایی ذکر کرد که برای عموم عزاداران حسینی تدارک دیده شده است.

وی گفت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد و حجج‌اسلام‌ مهدوی ارفع و کازرونی در ویژه برنامه روز عاشورا سخنرانی می‌کنند.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول