اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

المان زیارت عاشورا در بیرجند رونمایی می‎شود

شهردار بیرجند گفت: المان زیارت عاشورا که بزرگ‌ترین کتیبه نقش برجسته دنیاست فردا در میدان امام حسین‌ (ع) بیرجند رونمایی می‌شود.

المان زیارت عاشورا در بیرجند رونمایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباسعلی مدیح ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: المان زیارت عاشورا که بزرگ‌ترین و بی‌نظیرترین اثر نقش برجسته خطی (کتیبه) دنیا در زمان معاصر به شمار می‌آید، 17 آبان‌ماه در میدان امام حسین (ع) بیرجند رونمایی می‎شود.

وی افزود: فردا 20 آبان‌ماه مصادف با هفتم محرم ساعت 18:30 این المان با حضور مسئولان استانی، جمع کثیری از مردم، هیئت‌های عزاداری و با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت با برگزاری زیارت پرفیض عاشورا رونمایی می‌شود.

شهردار بیرجند در ارتباط با اجرای طرح کتیبه نقش برجسته زیارت عاشورا تصریح کرد: نماینده این طرح سازمان بهشت متقین بوده و طراحی این طرح بعد از شش ماه به نتیجه رسیده است.

مدیح ادامه داد: برای اجرای این طرح 20 نفر به صورت شبانه‌روزی فعالیت کرده و توانستند با 40 روز فعالیت، بزرگ‌ترین و زیباترین کتیبه نقش برجسته دنیا را به سرانجام برسانند.

وی هدف از ساخت این کتیبه با نقش برجسته زیارت عاشورا را ایجاد یک نماد مذهبی با توجه به ظرفیت‌های مذهبی و دینی در این شهر عنوان کرد.

شهردار بیرجند با بیان این‌که برای ساخت این المان از بهترین مصالح استفاده شده است، تصریح کرد: مصالح استفاده شده برای ساخت المان به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود تا 300 سال و شاید بیشتر از گزند هر آسیبی در امان باشد.

مدیح اضافه کرد: این المان به صورت استوانه‌ای شکل و با ارتفاع بیش از هفت متر با قطر 1.6 و مساحت 35 متر مربع بدون محاسبه سکوی آن و با خط ثلث تزئینی توسط استاد برجسته کشوری و بیرجندی‌تبار، محمد استانستی که 20 سال سابقه فعالیت هنری دارد، اجرا شده است.

انتهای پیام/69017/ز30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول