اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی،‌ اجتماعی اوقاف:

30 بقعه میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در 30 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان اردبیل خبر داد.

30 بقعه میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام جواد میرزایی عصر امروز در گردهمایی مسئولان و مدیران اماکن و بقاع متبرکه در اردبیل اظهار داشت: به مناسبت ایام محرم و صفر بقعه‌های شاخص استان اردبیل میزبان مردم حسینی هستند و برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در حاشیه سوگواره بصیرت عاشورایی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: 11بقعه و امامزاده شاخص از شهرستان خلخال، هفت بقعه متبرکه از شهرستان مشگین‌شهر، دو بقعه از شهرستان گرمی، 9 بقعه از شهرستان اردبیل و یک بقعه از شهرستان سرعین برای برگزاری این مراسم معنوی آماده شده‌اند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص اعمال شده است.

میرزایی با بیان اینکه در قالب این طرح از سخنرانی و مداحی، سخنرانان و مداحان مطرح شهرستانی و استانی استفاده می‌شود، افزود: از دیگر برنامه‌های این سوگواره می‌توان به استفاده از روحانیان اعزامی از قم و مبلغان بومی در طول دو ماه محرم و صفر و برپایی نمایشگاه فرهنگی با عنوان بصیرت عاشورایی اشاره کرد.

این مسئول از برپایی خیمه معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی، اعتقادی و... جوانان و خانواده‌ها خبر داد و خاطر نشان کرد: دایر کردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف با عنوان «همه واقف باشیم»، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، برگزاری نشست‌های صنفی جهت ایجاد وقف جدید و در نهایت اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش از برنامه‌های تدارک دیده شده این سوگواره است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برپایی چنین برنامه‌هایی در ایام محرم و صفر شناخت ما را نسبت به ائمه اطهار (ع) افزایش می‌دهد و این فرصت را برای ما ایجاد می‌کند که در رفتار و کردار خود دقت لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در راستای آگاهی‌بخشی به عموم هم استانی‌های عزیز در مورد فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و تعظیم شعائر در این راستا امسال تصمیم گرفته تا در مکان‌های معنوی و ارزشی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این حرکت و اقدام اساسی را انجام دهد.

انتهای پیام/62001/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول