اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سنندج:

رویکرد شهرداری سنندج به سمت فرهنگی سوق می‌یابد

شهردار سنندج با اعلام تغییرات در معاونت ‌فرهنگی شهرداری گفت: رویکرد شهرداری به سمت فرهنگی و تقویت فضای فرهنگی شهر سوق می‌یابد.

رویکرد شهرداری سنندج به سمت فرهنگی سوق می‌یابد

به‌ گزارش خبرگزاری فارس، کامیاب شادمان بعداز‌ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج که در دفتر فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از جنبه‌های شهرداری معاونت فرهنگی است و ما این معاونت را با تغییر در سیستم مدیریتی راه‌اندازی می‌کنیم و رویکرد شهرداری به سمت تقویت بخش فرهنگی سوق می‌یابد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی شهر سنندج و اقدامات جدید شهرداری برای حل این مشکلات افزود: فرهنگ می‌تواند بستر مناسب برای حل مشکلات در آینده باشد.

شادمان با بیان اینکه ترافیک، شهرسازی، ساخت ‌و ‌ساز و مبلمان‌شهری از راه ارتقای فرهنگ شهری بدون آسیب است، خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ می‌توان مشکلات و آسیب‌های آن را پیشگیری کرده و در راستای حل معضلات حرکت کرد.

وی در مورد اختصاص نیم‌درصد از درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌ها گفت: چون ما تابع قوه مجریه هستیم فعلاً نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

شهردار سنندج عنوان کرد: اما شهرداری در پرداخت‌ها، کمک‌های مالی را در زیرمجموعه کتابخانه‌ها خواهد داشت.

وی با تصریح بر اینکه باید یک آسیب‌شناسی کلی برای پایین‌ بودن سطح مطالعه در استان انجام داد، گفت: سرانه کتاب‌خوانی در استان و کشور پایین است که برای این مشکل باید به صورت تخصصی برنامه‌ریزی کرد.

شادمان با اشاره به پدیده‌های دخیل در کاهش سرانه مطالعه گفت: شاید پدیده‌های عصر جدید مثل فیلم، اینترنت و سینمای‌ خانگی جای کتابخوانی را گرفته است و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد تا تاثیرات بیشتری را شاهد باشیم.

وی شهرداری را یکی از حامیان ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برشمرد و افزود: با تقویت ایستگاه‌های مطالعه، کمک‌های مالی به کتابخانه‌ها و اقدامات فرهنگی می‌توان در راه ارتقای سرانه کتابخوانی گام برداشت.

گفتنی است، در این جلسه شهردار سنندج با پیشنهاد نصب تابلوی راهنما برای کتابخانه‌ها، ایجاد فضای مطالعه و ایستگاه مطالعه در پارک‌ها موافقت کرد.

انتهای پیام/79014/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول