اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

وزارت صنعت اشکالات طرح شبنم و ایران کد را برطرف کند

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بهتر بود وزارت صنعت اشکالات طرح شبنم و ایران کد را بررسی و برطرف می‌کرد.

وزارت صنعت اشکالات طرح شبنم و ایران کد را برطرف کند

حمیدرضا فولادگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد بخشنامه لغو طرح شبنم و ایران ‌کد از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: هفته پیش صحبتی داشتیم که بیایند و توضیح دهند که دلیل انجام این کار چه بوده است و البته وزارت صنعت می‌گوید برای تسهیل در امور مردم و حذف اقدامات دست‌ و پاگیر این کار را انجام داده که اگر با این نیت باشد باید برای ما هم توضیح می‌دادند، اما از طرف دیگر این نگرانی وجود دارد که ممکن است قاچاق گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شاید بهتر بود وزارت صنعت اشکالات طرح را بررسی و برطرف می‌کرد، افزود: نظام توزیع باید به نحوی نظارت و ساماندهی شود و مبدأ و مقصد هر کالایی مشخص شود‌ و ایران ‌کد و شبنم با توجه به معایبی که داشت تا حدی این کار را انجام می‌داد، بنابراین بهتر است جایگزینی برای آن انتخاب شود که معایب آن‌ها را نداشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: در مورد شبنم نیز باید سعی کنیم طرحی جایگزین شود که معایب گذشته را نداشته باشد و محاسن آن نیز حفظ شود، البته ما هم سهولت در فضای کسب و کار را قبول داریم.

وی همچنین درباره اینکه آیا لغو این مصوبات به نظر مجلس نیاز دارد یا نه گفت: بعید می‌دانم این موضوع نیاز به مصوبه مجلس داشته باشد.

فولادگر در واکنش به صحبت‌های وزیر صنعت در مورد قانونی کردن قاچاق توسط شبنم و ایران کد گفت: باید اثبات کنند که معایب این طرح بیشتر از محاسن آن است و اگر قانع شویم برای حذف قوانینی که مانع تجارت می‌شوند، مخالفتی نداریم و به هر حال ما به دنبال شفاف‌سازی در بازار کسب و کار هستیم و باید منتظر بود تا صحبت‌های آقای وزیر را شنید و بعد قضاوت کرد.

به گزارش فارس، برخی مدافعان طرح معتقدند با اجرای این دو طرح، مشخص بود هر کسی چه کالایی به چه میزان و به چه ارزشی وارد می‌کند و در کجا توزیع و فروخته می‌شود، این نظام آماری می‌توانست برای مالیات و توزیع ارز در کشور مورد استفاده قرار گیرد.

طرح شبنم و ایران ‌کد دقیقا پس از گفت‌وگوی تلویزیونی وزیر صنعت در مورد حذف این دو طرح، حذف شد این در حالی است که مطابق آمار ستاد مبارزه با قاچاق، سالانه 19 میلیارد دلار کالا به کشور قاچاق می‌شود که این رقم بیش از یک سوم واردات است و به ازای هر 20 هزار دلار قاچاق، یک شغل از بین می‌رود، یعنی قاچاق سبب از بین رفتن 950 هزار شغل شده که با جلوگیری از آن می‌توان بیکاری را 30 درصد کاهش داد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول