اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود اعتبار

تنها ورزشکار بدمینتون کشور از حضور در مسابقات پاراآسیایی بازماند

نایب رئیس هیئت بانوان بدمینتون خراسان جنوبی گفت: نبود اعتبار، تنها ورزشکار بدمینتون کشور را از حضور در مسابقات پاراآسیایی بازداشت.

تنها ورزشکار بدمینتون کشور از حضور در مسابقات پاراآسیایی بازماند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معلولیت، واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک نقص، مشکل یا ناتوانی معنی می شود.

از دست دادن دست، پا یا هر دو، نابینایی، ناشنوایی یا عقب ماندگی ذهنی هر کدام شکلی از معلولیت است که می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند. اما بسیاری از ما تاکنون این جمله را شنیده‌ایم که معلولیت محدودیت نیست و بسیاری از معلولان نیز توانسته‌اند این واقعیت را به اثبات برسانند.

رضوانه ناصری نیز این را به اثبات رسانده که معلولیتش نمی‌تواند محدودیت باشد و  تمام توان خود را برای افتخار‌آفرینی در عرصه ورزش استان و کشور به کار گرفته است. 

این روزها زیاد از کمبودهای مالی در سطح کشور و گروه‌های مختلف جامعه بسیار شنیده‌ایم اما این بار، کمبود اعتبار زحمات یک ساله مربیان و رضوانه ناصری تنها ورزشکار معلول کشور در رشته بدمینتون را به هدر داد و او را از راه‌یافتن به مسابقات پارا آسیایی منتخب پارالمپیک محروم کرد.

نایب رئیس هیئت بانوان بدمینتون خراسان جنوبی و مربی رضوانه ناصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: کمبود اعتبار مانع  راهیابی تنها ورزشکار معلول ایران در رشته بدمینتون به مسابقات پاراآسیایی انتخابی پارالمپیک شد.

مریم دانش با بیان این‌که رضوانه تنها ورزشکار معلول فعال در رشته بدمینتون در سطح کشور است، افزود: رضوانه تمرین‌های خود را به صورت فشرده از یک سال گذشته برای حضور در این مسابقات آغاز کرده بود و هر روز به صورت مرتب با گروه‌های سنی مختلف از نونهالان تا بزرگسال مشغول تمرین بود تا بتواند مهارت خود را برای حضور در این مسابقات به حد عالی برساند.

وی ادامه داد: رضوانه ناصری از ناحیه دست معلول است ولی این معلولیت در طول یک سال گذشته نتوانست تمرین‌های مرتب او را از سه جلسه تمرین در هر هفته کاهش دهد.

مربی رضوانه ناصری تصریح کرد: از یک‌سال گذشته به طور اختصاصی مشغول آموزش رضوانه در کلاس‌های مختلف مانند بدنسازی و سایر کلاس‌ها بوده و در این مدت هیچ هزینه‌ای نه از هیئت و نه از اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی دریافت نکرده است.

دانش گفت: با هماهنگی با آموزش و پرورش و سایر نهادهای مرتبط با رشته بدمینتون سعی کرده‌ایم هزینه‌های تمرین برای رضوانه را به صفر برسانیم.

نایب رئیس هیئت بانوان بدمینتون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: یک هفته مانده به اعزام ورزشکاران فشردگی تمرین‌های رضوانه بیشتر شد و او در این مدت با بیشتر ورزشکاران فعال در رشته بدمینتون در استان به رقابت پرداخت.

رضوانه ناصری و  100 ورزشکار معلول دیگر از اعزام به مسابقات پارا آسیایی جا ماندند

دانش با بیان این‌که اعزام ورزشکاران معلول برای مسابقات پارا آسیایی آبان ماه جاری بود، متذکر شد: در ابتدا قرار بود فدراسیون 170 نفر ورزشکار در رشته‌های مختلف به این مسابقات اعزام کند اما به دلیل کمبود اعتبار قرار بر حذف 100 ورزشکار شد.

وی به اعزام تنها  70 ورزشکار به این مسابقات اشاره و اظهارکرد: نام رضوانه ناصری هم با وجود این‌که تنها ورزشکار معلول فعال در رشته بدمینتون در کشور بود در لیست حذفی‌ها قرار گرفت و او نتوانست در این مسابقات حضور پیدا کند.

نایب رئیس هیئت بانوان بدمینتون خراسان جنوبی یادآور شد: این موضوع تاثیر مهمی در روحیه مربیان و خود رضوانه داشته است ولی در حال حاضر او با تمام توان و اراده به تمرینات خود ادامه می‌دهد.

دانش اذعان داشت: امید است با تلاش مسئولان ورزش کشور و پیگیری مدیران استانی مشکل مالی هیئت‌های ورزشی برای اعزام ورزشکاران صاحب‌نام به مسابقات کشوری و بین‌المللی برطرف شود.

انتهای پیام/69014/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول