اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد خبر داد

اختصاص یک میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌های اسدآباد / عدم تخصیص و تزریق اعتبارات

فرماندار اسدآباد گفت: یک میلیارد ریال از اعتبارات اسدآباد، برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی اختصاص یافته که هنوز این اعتبارات به خزانه واریز نشده و تخصیصی صورت نگرفته است.

اختصاص یک میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه‌های اسدآباد / عدم تخصیص و تزریق اعتبارات

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند پیش از ظهر امروز در انجمن کتابخانه‌های عمومی اسدآباد با بیان اینکه از کل اعتبارات شهرستان اسدآباد یک میلیارد ریال به کتابخانه‌های شهرستان اختصاص داده‌ شده، اظهار داشت: تاکنون اعتبارات به شهرستان تزریق نشده و تخصیصی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات کتابخانه‌های شهرستان باید طبقه دوم کتابخانه شهیدرجایی به صورت سازه ساخته شود، افزود: متأسفانه در شهرستان اسدآباد، برای ایجاد فضا و افزایش کتابخانه در طول سال‌های گذشته توجهی نشده و امروز نیز برای انجام این امر با کمبود اعتبار مواجه هستیم.  

فرماندار اسدآباد با اشاره به فضای کم کتابخانه‌های عمومی شهرستان، گفت: سرانه فضای عمومی کتابخانه در استان بالای یک متر است که این مهم در شهرستان 59 سانتی‌متر است.

وی افزود: باید بیش از پیش به افزایش فضای کتابخانه‌ها در سطح شهرستان توجه شود.

عبدکوند با قدردانی از همکاری شورای شهر و شهرداری، از آنان خواست در پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری به کتابخانه‌ها اقدام کنند.

وی با اشاره به نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و ایجاد سیمای نامناسب در شهر، گفت: برخی بدون هماهنگی با شورای شهر و شهرداری اقدام به نصب بنر تبلیغاتی می‌کنند که باید با آنان برخورد شود.

فرماندار اسدآباد با اشاره به وجود پنج مرکز دانشگاهی در سطح شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: مسئولان دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد نیز از برگزاری نمایشگاه کتاب و خوشنویسی در سالن شهیدراحمی خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه از 28 آبان‌ماه به مدت یک هفته از ساعت 8 صبح تا 18 عصر برای بازدید عموم گشوده است.

علی صفری خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش خصوصی برگزار می‌شود و 40 درصد تخفیف دارد.

وی تجلیل از کتابداران نمونه، اهداء کتاب به اعضا فعال، عصر شعر عاشورائیان و تعزیه‌خوانی را از برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از ایجاد خانه دیجیتال در شهرستان خبر داد و گفت: در صورت اختصاص 100 متر فضا در ادارات و یا مساجد، می‌توان با رایزنی با استان امکانات و اعتبارات خوبی را برای ایجاد خانه دیجیتال جذب کرد.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول