اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از اجرای طرح عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با هفته کتاب خبر داد.

اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی

علی فیروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیست و پنجم آبان تا دوم آذر ماه، هفته ملی کتاب است که برنامه‌های متعددی برای ترویج کتابخوانی میان هم‌استانی‌ها در نظر گرفته‌ایم.

وی در این راستا از اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با بیست و پنجم آبان ماه خبر داد و افزود: این طرح به مدت یک هفته در تمام کتابخانه‌های عمومی سراسر استان اجرا می‌شود.

فیروز تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند تنها با پرداخت 500 تومان به عنوان هزینه صدور کارت، به مدت یک‌سال به عضویت هر یک از کتابخانه‌های عمومی مورد نظر خود در استان در آیند.

وی با اعلام این خبر مردم استان را به بهره‌مندی از این طرح دعوت کرد و افزود: با عضویت در کتابخانه‌های استان افراد می‌توانند ضمن تهیه کتاب مورد نظر از کتابخانه‌های استان، از خدمات متعدد این کتابخانه‌ها نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی به بخشی از اقدامات انجام گرفته برای تجهیز و کارکرد بهتر این کتابخانه‌ها در سال‌های گذشته اشاره و زیباسازی فضای کتابخانه‌ها، تجهیز تمامی کتابخانه‌ها به بخش‌های کودکان، نوسوادان، نابینایان و دفاع مقدس و همچنین بخش سمعی و بصری را از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای خدمات‌رسانی بهتر به اعضای کتابخانه‌های استان عنوان کرد.

وی در این میان کتابخانه مرکزی ارومیه را به عنوان یکی از بهترین کتابخانه‌های استان عنوان کرد و افزود: وجود منابع غنی کتابخانه‌ای، بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات گسترده در کنار فراهم آوردن فضای مطالعه‌ای مناسب را می‌توان از شاخص‌های مطلوبیت این کتابخانه برشمرد.

فیروز با اشاره به پایین بودن نرخ مطالعه در استان، بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید کرد و افزود: هدف از اجرای طرح عضویت رایگان در کتابخانه‌ها نیز ایجاد انگیزه و رغبت برای مطالعه بیش‌تر بوده است.

انتهای پیام/61006/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول